سریال خاتون
فناوری

فناور فست‌شارژ برای گوشی‌های هوشمند؛ مفید یا مضر؟

فناور فست‌شارژ برای گوشی‌های هوشمند؛ مفید یا مضر؟


این تکنولوژی در حال حاضر برای اکثر گوشی‌های موجود در بازار کاربرد دارد. برای اینکه باتری تلفن هوشمند ما سریع‌تر شارژ شود باید ولتاژ و آمپر بیشتری به باتری منتقل شود. 

با توجه به اینکه ولتاژ بالا باعث ایجاد حرارت به باتری می‌شود، لازم نیست نگران آسیب دیدن باتری باشید. شرکت‌های سازنده تلفن‌های هوشمند این موارد را نیز در نظر گرفته‌ اند و از کابل‌ها و قطعات مخصوصی استفاده می‌نمایند تا هنگام استفاده از فست شارژ از آسیب رسیدن به باتری جلوگیری شود.

پس اگر در گوشی شما از فناوری فست شارژ استفاده شده باشد، هیچ آسیبی به باتری گوشی شما وارد نمی‌شود. پس ابتدا باید از قابلیت فست‌شارژ در گوشی خود مطمئن شوید. 

چگونه می‌توانیم بفهمیم گوشی ما از فست‌شارژ پشتیبانی می‌کند؟ 

برای اینکه متوجه شویم گوشی ما از فست‌شارژ پشتیبانی می‌کند یا نه، دو راه داریم. راه اول این است که آداپتور گوشی را چک کنیم. اگر عبارت Fast Charge و Quick Charge یا عبارت‌های مشابهی روی آن حک شده باشد و علامت فست‌شارژ (علامت جرقه یا رعد و برق) روی آن بود، یعنی گوشی شما مجهز به این قابلیت است و استفاده از فست‌شارژ برای گوشی شما مضر نیست.

دومین راه نیز بررسی تنظیمات گوشی تلفن است. در تنظیمات مربوط به باتری (Battery) در تلفن همراه شما اگر گزینه فعال یا غیر فعال کردن فست شارژ وجود داشته باشد، به معنای این است که گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا