سریال خاتون
فناوری

مرکز تحقیقات سلامت هوآوی افتتاح شد

بخش دیگر این مرکز مربوط به حیطه نوآوری در ورزش و سلامت اختصاص دارد که مجهز به 20 ابزار اختراعی و نوآورانه برای تحقیق و توسعه است. این ابزار توانایی شبیه‌سازی انواع شرایط و محیط‌های ورزشی مختلف را دارد. اطلاعاتی که توسط این ابزار در شرایط مختلف تولید می‌شود، می‌تواند به محققان کمک زیادی در یافتن راهکارهای سلامتی نوآورانه و ساخت محصولات مدرن کند.

در واحد آزمون کارایی و اطمینان از عملکرد محصولات، ۲۵ نوع آزمون مقاومت مختلف روی محصولات هوآوی صورت می‌گیرد. فقط محصولاتی که توانایی تحمل این ۲۵ آزمون را داشته باشند، توسط هوآوی به بازار عرضه خواهند شد. 

مرکز تحقیقات سلامت هواوی چیزی شبیه به یک کارگاه سلامت است که منحصرا به این موضوع پرداخته و کنار بخش تحقیق و توسعه غول‌پیکر هوآوی فعالیت می‌کند. قطعا این بخش از تجربیات جهانی تحقیق و توسعه هواوی استفاده خواهد کرد. تجمیع این تجربیات و به‌روزترین تحقیقات انجام شده توسط این مرکز منجر به ساخت محصولاتی درجه یک در حوزه سلامت خواهد شد. 

بخشی از مراسم افتتاح مرکز تحقیقات سلامت هوآوی

شماره یک در سلامت

اکثر محصولات پوشیدنی به نحوی به پایش سلامت فرد مربوط می‌شوند. بر اساس گزارش موسسه IDC که یکی از موسسات پیشرو در زمینه تحقیقات و آنالیز بازار به شمار می‌آید، هوآوی هم‌اکنون بیشترین سهم از بازار محصولات پوشیدنی مچی را در اختیار دارد. بدون شک بخش زیادی از این موفقیت مدیون بخش تحقق و توسعه قدرتمند هوآوی است که یکی از برترین‌ها و پر بودجه‌ترین‌ها در دنیا است. 

این مرکز تحقیقات جدید سلامت، برآیند تحقیقات گذشته هوآوی را مورد استفاده قرار داده است. تحقیقاتی که توسط واحدهای مختلف این شرکت بر روی محصولات سلامت محور صورت گرفته و اکنون در یک مرکز جمع‌آوری شده تا به صورت هدفمندتر و تخصصی‌تر برای ساخت محصولات سلامت‌محور آینده هوآوی مورد استفاده قرار بگیرند.

در آینده، هوآوی 10 مرکز تحقیقات علمی دیگر در اقصی نقاط دنیا تاسیس خواهد کرد. این مراکز با تمرکز روی تحقیقات بر دیگر جنبه‌های علمی و ورزشی، یک پلتفرم تحقیق و توسعه بین‌المللی ایجاد خواهد کرد که تمام جنبه‌های تحقیقات ورزشی و سلامت را در بر بگیرد. بخش محلی و بین‌المللی تحقیق و توسعه هوآوی بدون شک در این راه همکاری بسیاری خواهند داشت. 

سادگی و دقت

هدف اصلی هوآوی در تولید محصولات سلامت، ایجاد دو ویژگی مهم در آن‌ها است. سادگی و دقت، آن دو خصوصیت است تا محصولی داشته باشیم که به آسانی قابل استفاده باشد و البته به دقت سلامت فرد را مورد پایش قرار دهد. 

اما برای رسیدن به این سهولت، کار بخش تحقیق و توسعه آسان نبوده و نتیجه روندهای تحقیق پیچیده این واحد منجر به رسیدن به این رهکارهای آسان در محصولات هوآوی شده است. 

برای مثال ساعت هوشمند هوآوی Watch GT2 Pro مجهز به قابلیت جدیدی برای بازیکنان گلف شده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد ضربات خود را آنالیز کرده و اطلاعات مهمی مانند سرعت ضربه، ریتم ضربه، زمان بازگشت چوب گلف و موارد دیگر را ذخیره کنند. این اطلاعات به تدریج روند کاری ورزشکار مشخص شده و اجازه می‌دهد متوجه میزان رشد و نقاط قوت و ضعف خود شود.

آزمون دویدن مرکز تحقیقات سلامت هوآوی

برای بحث دویدن با ساعت هوشمند که در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسد، مرکز تحقیقات سلامت هوآوی یک رویه خاص ایجاد کرده است. در این رویه افراد زیادی مورد آزمایش قرار گرفته و از ۵ ابزار پایش مختلف در آزمون آنها استفاده می‌شود. فقط در سال 2020 میزان 10900 ساعت دویدن توسط این ابزارها ثبت و بررسی شده که چیزی حدود 105 هزار کیلومتر دویدن را شامل می‌شود، چیزی حدود دوبرابر و نیم قطر زمین.

آزمون‌های سخت

در واحد آزمون مقاومت و دوام محصولات این مرکز تحقیقات، مهندسان آزمون بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی محصولات هوآوی را مورد بررسی قرار می‌دهند. این آزمون‌ها از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک دستگاه را تا انتهای توانش مورد آزمایش و چالش قرار می‌دهد. 

صدها تست کارایی و اطمینان توسط این مهندسین طراحی شده است که تا یک چهارم آنها به تنهایی مربوط به تست دوام در شرایط فوق‌العاده سخت است. این آزمون‌ها برای هر محصول تست‌شده یک سفر بی بازگشت است، هزینه‌ای که هوآوی با فدا کردن این محصولات برای پیشرفت و توسعه پرداخت می‌کند. 

سه مدل مختلف آزمون سختی نیز از محصولات گرفته می‌شود که محصول را تحت سخت‌ترین شرایط از فشار و ضربه قرار می‌دهند. به همین علت محصولی مانند هوآوی Watch GT2 Pro از شیشه یاقوت و بدنه سرامیکی مقاوم ساخته شده است. 

آزمون مقاومت محصولات هوآوی

یک آزمون دیگر قرار دادن محصول در یک محفظه استیل و چرخاندن آن به مدت طولانی است. محصول باید از ضربات مختلف و پرت شدن به اطراف در محفظه جان سالم به در ببرد. برای آزمون مقاومت دکمه‌ها، 200 هزار بار این دکمه‌ها در فواصل نیم ثانیه‌ای فشرده شده و 10 هزار بار برای مدت 16 ثانیه پائین نگه داشته می‌شوند. فقط دکمه‌ای که بتواند از این آزمون سخت موفق خارج شود مجوز ورود به بازار را پیدا می‌کند. 

حتی برای بند ساعت نیز آزمون کشیدن و چرخاندن وجود دارد که 3000 بار روی بند ساعت انجام می‌شود. از دیگر تست‌های انجام شده بر روی محصولات در مرکز تحقیقات سلامت هوآوی می‌توان به آزمون ضد آب محصولات، آزمون باتری و آزمون پایداری قابلیت‌های محصول اشاره کرد. 

آزمون ضد آب در عمق ۱.۵ متری و برای 30 دقیقه انجام می‌شود. همچنین بنا بر استانداردهای بین‌الملی یک محصول باید میزان فشار 5P را تا عمق ۵۰ متر و برای 10 دقیقه تحمل کند. حتی دکمه‌های محصول نیز جداگانه در زیر آب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

باتری و ملحقات آن نیز به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته تا از صحت عملکرد آنها در شرایط سخت و در طول زمان اطمینان حاصل شود. این آزمون‌ها با دقت 0.1 میکرو آمپر صورت می‌گیرند که بقدری این میزان اندک است که می‌توان از دقت و صحت آزمون‌ها کاملا مطمئن بود.

آزمون دکمه‌های محصولات هوآوی

در طول انجام آزمایشات اگر هر کدام از شرایط فوق حاصل نشود، محصول به مرحله طراحی و تولید بازگردانده خواهد شد تا مورد بازنگری قرار بگیرد.

مرکز تحقیقات سلامت هواوی یکی دیگر از نشانه‌های تعهد این شرکت به تحقیق و توسعه پایدار و ساخت محصولات درجه یک برای کاربرانش است. مرکزی که از پس تحقیقات و آنالیز تخصصی، دستاوردهایی به‌روز را به صنعت رو به رشد محصولات هوشمند پوشیدنی هدیه خواهد داد.

۲۱۲۱

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا