سریال خاتون
فناوری

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان سال

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان سال


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، تا پایان سال افزایش قیمت در حوزه خودرو نخواهیم داشت، اگر نرخ ارز به کانال ۲۳ هزار تومان برسد، ۷ تا ۸ درصد قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت،

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو نسبت به هفته گذشته آرامش بیشتری دارد و قیمت‌ها نسبت به هفته قبل با شیب کمی رو به کاهش است. بازار ۳۳ درصد کاهشی که آبان ماه اتفاق افتاد را حفظ کرده است. در ماه‌های اخیر پنج درصد نوسان داشته اما دوباره به قیمت خود بازگشته است.

وی افزود: با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، تا پایان سال افزایش قیمت در حوزه خودرو نخواهیم داشت اما احتمال کاهش قیمت بیشتر است ولی همچنان به نوسانات قیمت ارز بستگی دارد. اگر نرخ ارز به کانال ۲۳ هزار تومان برسد، ۷ تا ۸ درصد قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران تصریح کرد: بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های اینترنتی تاثیری در قیمت خودرو نخواهد داشت. چراکه تقاضای کاذب در بازار خودرو فروکش کرده و خریداران بیشتر مصرف‌کنندگان واقعی هستند. زمانی واسطه‌ها وارد بازار می‌شوند که نرخ ارز نوسان داشته باشد؛ بنابراین با توجه به آرامش بازار سرمایه مشکلی پیش نخواهد آمد. خریدار هم چشم بسته خرید نمی‌کند، از جایی خرید می‌کند که قیمت مناسبی داشته باشد و اگر قیمت بالایی در سایت‌ها قرار دهند خریدار آن را نمی‌خرد.

وی خاطرنشان کرد: سوداگری دلالان در سایت‌های اینترنتی مربوط به زمانی بود که قیمت ارز و تقاضای کاذب در بازار وجود داشت. الان با توجه به آرامش بازار نمی‌توانند تأثیر خاصی بگذارند.

منبع: ایلنا

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا