سریال خاتون
فناوری

درخواست لغو سیاست‌های جدید واتس‌اپ در هند

درخواست لغو سیاست‌های جدید واتس‌اپ در هند

این درخواست دردسر جدیدی برای واتس‌اپ و فیس بوک – شرکت مادر آمریکایی این سرویس پیام رسان – ایجاد می‌کند چرا که این شرکت‌ها حساب زیادی روی هند برای توسعه فعالیت‌های پرداخت آنلاین و کسب و کارهای دیگرشان باز کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وزارت الکترونیکس و فناوری اطلاعات هند در ایمیلی به تاریخ ۱۸ ژانویه به ویل کت کارت، رییس واتس‌اپ اعلام کرد تغییرات پیشنهادی واتس‌اپ نگرانیهای شدیدی را در خصوص پیامدهای آن روی حق انتخاب و خودمختاری شهروندان هندی ایجاد کرده است. بنابراین از شما خواسته می شود تغییرات پیشنهادی را حذف کنید.

واتس‌اپ در بیانیه‌ای اعلام کرد در تلاش برای پرداختن به اطلاعات نادرست و پاسخگویی به سوالات است و تاکید کرد که آپدیت حریم خصوصی دامنه اطلاعاتی که با فیس بوک به اشتراک می‌گذارد را افزایش نمی‌دهد.

فیس‌بوک سال گذشته در واحد دیجیتالی غول هندی ریلاینس ۵.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد که با انگیزه جلب ده‌ها میلیون مغازه‌دار هندی برای استفاده از پرداخت‌های دیجیتالی از طریق واتس‌اپ بوده است.

واتس‌اپ در هند که ۴۰۰ میلیون کاربر دارد، برنامه‌های بزرگی برای فضای پرداخت دیجیتالی رو به رشد از جمله فروش بیمه سلامت از طریق شرکایش دارد.

اگر کاربران هندی بخواهند به پیام رسان‌های رقیبی مانند سیگنال و تلگرام کوچ کنند، برنامه های مذکور به خطر خواهد افتاد. دانلود این اپلیکیشن‌ها از چهارم ژانویه که واتس‌اپ اعلام کرد ممکن است اطلاعات محدودی از کاربران را با فیس بوک و زیرمجموعه‌هایش به اشتراک بگذارد، افزایش پیدا کرده است.

وزارت فناوری اطلاعات هند از واتس‌اپ خواسته است به ۱۴ سوال از جمله سوالات مربوط به اطلاعات کاربران که جمع آوری می کند، پاسخ دهد.

واتس‌اپ در پی واکنش منفی و گسترده کاربران به تغییرات جدید حریم خصوصی در این سرویس، هفته گذشته اعلام کرد اعمال تغییرات جدید را از فوریه به اواسط ماه مه موکول خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، واتس‌اپ یک کمپین تبلیغات رسانه‌ای در هند به راه انداخته تا نگرانی‌های کاربران این کشور را آرام کند. آپدیت سیاست حریم خصوصی به تنظیم دو دادخواست در دادگاه‌های هند علیه واتس‌اپ منجر شده است.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا