سریال خاتون
فناوری

همکاری آمازون با دولت بایدن برای واکسیناسیون علیه کووید-19

همکاری آمازون با دولت بایدن برای واکسیناسیون علیه کووید-19

دیو کلارک، مدیر جدید واحد فروش آمازون با تبریک به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاونش، درخواست ماه گذشته آمازون از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری را برای در اولویت قرار گرفتن کارکنان خط مقدم این شرکت برای دریافت واکسن کووید ۱۹ تکرار کرد. آمازون در آمریکا بیش از ۸۰۰ هزار کارمند دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با وجود این که اکثر کارمندان دفتری آمازون در دفاتر این شرکت در سیاتل و سایر دفاترش به دورکاری از خانه پرداخته اند اما انبارها، مراکز دیتای رایانش ابری و فروشگاه‌های بازار غذای آمازون در دوران همه گیری ویروس کرونا باز ماندند.

کلارک اعلام کرد آمازون با یک فراهم کننده خدمات طب کار برای نظارت بر توزیع واکسن در تاسیساتش قرارداد دارد. وی گفت: به محض موجود شدن واکسنها، آماده‌ایم به سرعت برای واکسیناسیون اقدام کنیم. همچنین آماده ایم از فعالیت‌ها، توانمندی‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و تخصصمان برای کمک به برنامه واکسیناسیون دولت استفاه کنیم. گستردگی فعالیت ما به ما امکان می دهد تاثیرگذاری قابل ملاحظه فوری در مبارزه علیه این بیماری داشته باشیم.

جی کارنی، یکی از کارمندان سابق بایدن که اکنون تیم سیاست و ارتباطات آمازون را اداره می کند، اوایل ماه جاری در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: این شرکت کمک خود را به مقاماتی که در تیم انتقال قدرت به بایدن فعالیت می کنند، پیشنهاد کرده است.

آمازون از سوی رگولاتورها و کنگره بر سر قدرت فزاینده ای که پیدا کرده، تحت فشار است و معلوم نیست آیا دولت بایدن تفحص علیه این شرکت را تشدید خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا، آمازون که دومین کارفرمای بخش خصوصی در این کشور است، اقداماتی را در شبکه لجستیکی خود برای تسهیل فاصله گذاری اجتماعی انجام داده است. با این حال آمازون سال گذشته اعلام کرد تست کرونای حدود ۲۰ هزار نفر از کارکنانش در شش ماه نخست همه گیری مثبت شده است. برخی از کارمندان آمازون، قانونگذاران و مقامات کارگری واکنش این شرکت به بحران سلامت را ناکافی ارزیابی کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا