سریال خاتون
فناوری

ساخت وب‌سایتی با امکان عکاسی با استفاده از ماهواره واقعی توسط کانن

ساخت وب‌سایتی با امکان عکاسی با استفاده از ماهواره واقعی توسط کانن

شرکت مشهور ساخت دوربین یعنی کانن به تازگی امکاناتی بسیار ویژه را به کاربران خود ارائه کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند از یک ماهواره برای عکاسی استفاده کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، این قابلیت به افراد اجازه خواهد داد تا بتوانند به کمک یک ماهواره واقعی به سراغ عکاسی از زمین رفته و تجربه‌ای را داشته باشند که پیش از این تحقق آنبیشتر شبیه به یک رویا بوده است.

شرکت کانن در نمایشگاه CES سال 2021 رویکردی متفاوت را در پیش گرفته و به جای عرضه کردن یک نسخه جدید از دوربین‌های همیشگی خود، یک فناوری جدید و متفاوت را به کاربران خود ارائه کرد.

 

این فناوری به این معنی است که شما می‌توانید رسما از یک ماهواره در فضا استفاده کرده و با کمک آن از زمین عکس بگیرید که این کار با کمک ماهواره مخصوصی که کانن در تولید آن مشارکت داشته است ممکن خواهد بود.

 




این ماهواره با نام CE-SAT-1 شناخته می‌شود و در حقیقت یک نسخه از دوربین DSLR کانن مدل 5D Mark III را با تغییراتی اندک برای کاربران این سیستم به فضا فرستاده و آماده عکس برداری کرده است.

 

تصاویری که به کمک این دوربین می‌توان برداشت کرد، شامل مکان‌های بسیار مشهوری مانند نیویورک، باهاما و دوبی هستند و در حقیقت آغاز رسمی پروژه‌ای هستند که در سال 2017 میلادی کلید خورده بود.

 

این ماهواره با سرعت 17 هزار مایل در ساعت به دور زمین در حال چرخش است و به همین دلیل نیز تقریبا هر یک ساعت و نیم یک بار به دور زمین می‌چرخد و به همین دلیل نیز شانس برداشت تصاویر برای کاربران چند بار در روز وجود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا