سریال خاتون
فناوری

با مهم‌ترین تکنیک‌های حملات سایبری مورد استفاده هکرها آشنا شوید

با مهم‌ترین تکنیک‌های حملات سایبری مورد استفاده هکرها آشنا شوید


ما هرروز شاهد حملات هکری هستیم و دامنه این حملات می تواند از حمله به شرکت های بزرگ فناوری تا افراد شخصی و بسیاری از کلاهبرداری هایی که به صورت آنلاین انجام می شود،کشیده شود.

خوشبختانه، روش‌هایی وجود دارد که افراد و گروه‌ها می‌توانند میزان آسیب‌پذیری خود را به حملات کاهش دهند، از جمله  این روش‌ها شبکه‌های خصوصی مجازی و برنامه‌های نرم‌افزاری ضد ویروسی هستند که بیشترین استفاده را دارند.

با این حال، برای اطمینان از ایمنی خودتان، تحقیق کنید و بهترین روش‌های ایمنی را بکارببرید تا اطمینان حاصل کنید که روش مطمئنی برای محافظت از خود انتخاب کرده اید – به ویژه اگر هزینه زیادی برای برقراری این ایمنی پرداخته باشید.

با این توجه به مطالب بالا، در این مقاله برخی از نقاط پرمخاطره اینترنتی و پرکاربردترین شیوه‌های کلاهبرداری‌های که باید بیشتر مراقب آنها باشید را بیان می‌کنیم.

بدافزار مهندسی اجتماعی 

بدافزار مهندسی اجتماعی برای فریب کاربران در اجرای یک برنامه تروجان طراحی شده است که از یک منبع ساختگی و جعلی مبدل به یک وب سایت آشنا سرچشمه گرفته است. این وب سایت،که به طور موقت توسط هکرها هک می شود،به کاربران پیغام می دهد که برای دسترسی به سایت باید یک نرم‌افزار جدید (یا چیزی مشابه آن) را نصب کنند. این اقدام واقعاً کلاهبرداری اینترنتی می‌باشد، زیرا به نظر می‌رسد که آنها در حال انجام اقدام قانونی می‌باشند، مانند هشدار امنیتی ولی در واقع در حال جمع کردن اطلاعات شخصی شما هستند.

حملات فیشینگ  

بیش از 50 درصد از ایمیل های دریافتی در روز، اسپم هستند. بسیاری از آنها صرفاً چیزهای ناخواسته معمولی هستند که  بظاهر سعی دارند کالایی را به ما بفروشند، اما برخی ازآنهاخود را آشنا قلمداد می کنند تا اعتماد شما را برای جمع‌آوری اطلاعات جلب کنند.

این موارد همیشه هستند و دریافت چندین مورد از این موارد در هفته عادی بنظر می‌رسد، بنابراین شما در حفظ ایمنی خود کوتاهی نکنید. به عنوان مثال ، ممکن است ایمیل یا پیامی دریافت کنید که به نظر از طرف بانک عامل حساب شما باشد و ادعا می‌کند که در حساب شما مغایرتی وجود دارد و برای اطلاعات بیشتر باید رمز ورود خود را تایپ کنید. تا جایی‌که امکان دارد در خصوص این موارد دقت نظر بیشتری داشته باشید و اگر در فعالیت حساب خود شک دارید، مستقیماً با بانک خود تماس بگیرید.

رسانه‌های اجتماعی 

با اینکه رسانه‌های اجتماعی یک فعالیت همه گستری هستند که صدها میلیون نفر در سراسر جهان از آن بهره‌مند می‌شوند، اما کاملاً هم بی‌خطر نیستند. آیا تاکنون توسط یک پروفایل عجیب و غریب بدون اینکه هیچ دوست مشترکی داشته باشین به فیس‌بوک اضافه شده‌اید؟ اگر تاکنون این اتفاق برایتان رخ داده، این موضوع را نادیده بگیرید و آنرا حذف کنید،زیرا ما اغلب چیزهای زیادی راجع به خودمان از طریق رسانه‌های اجتماعی فاش می کنیم. علاوه بر این، هکرهای فرصت طلب اگر نتوانند تعداد بالایی از شرکت‌ها را آلوده کنند،اغلب بزرگ‌ترین شرکت‌ها مانند توییتر و فیس‌بوک را هدف قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا