سریال خاتون
فناوری

مایکت با ۲۵ میلیون نصب فعال به استقبال ۱۴۰۰ می‌رود

  • جناب آقای رحیمیان لطفا کمی مایکت را به ما معرفی کنید تا بیشتر با این اپ استور، برند و مجموعه مایکت آشنا شویم.

مایکت به عنوان یک استور اندرویدی فضای مناسبی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های مختلف خود را عرضه کنند و همچنین کاربران می‌توانند به راحتی و عمدتا به صورت رایگان و با اینترنت نیم بها، برنامه‌های مورد نیاز خود را به‌روزرسانی یا دانلود کنند. مایکت فعالیت خود را از پاییز ۱۳۹۰ شروع کرد. تیم مایک خانوادهی ۵۰ نفری است که به پشتوانهی حضور اعضای ساعی و توانمندش، روز به روز مسیر رشد را طی می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مایکت زیر مجموعه‌ی گروه حصین و یکی از ۱۰ شرکتی است که تحت عنوان هلدینگ حصین مشغول به فعالیت است. از دیگر شرکت های زیر مجموعه هلدینگ حصین علاوه بر مایکت می‌توان به طاقچه، پلتفرم تبلیغاتی مگنت، گوشی شاپ، ترابرنت و مجموعه‌ای از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی خدمات مالی، بانکی، پرداخت، امنیت و ارتباطات فعالیت دارند اشاره کرد.

  • تعداد کاربران فعال، برنامه‌ها و توسعه‌دهندگان مایکت در حال حاضر چه تعدادی هستند؟

در حال حاضر ما ۱۰ میلیون کاربر داریم که به صورت ماهانه به مایکت سر می زنند و همچنین ۲۵ میلیون نصب فعال داریم.  

تعداد برنامه‌هایی که تا الان در مایکت عرضه شده اند حدود ۳۶۰ هزار برنامه است و این تعداد همواره در حال افزایش است. روزانه صدها برنامه ی داخلی و خارجی برای بررسی، به دست ما می رسند و هر کدام از این اپ‌ها اگر استانداردهای لازم را داشته باشند به جمع برنامه های موجود در مایکت اضافه می شوند.

  • این روزها که اپ استورهای مختلفی درحال فعالیت هستند، مایکت چه ارزش افزودهای به مخاطب ارائه می‌دهد؟

یکی از مواردی که به دنبالش هستیم، خلق ارزش افزوده است. بعضی وقتها منظور از ارزش افزوده آورده ای چشم‌گیر و بزرگ است و در بعضی موارد جزئیات هستند که با ایجاد تغییرات، ارزش افزوده به حساب می آیند. در استورهای اندرویدی که سرویس پایه آنها یکسان است و خدمات ابتدایی آنها از یک نظم پیروی می کنند، هدف ایجاد تغییرات شگرف نیست. در این نوع سرویس ها که مخاطب وارد پلتفرم شده و بعد از جستجو برنامه ی موردنظر خود را پیدا می کند این سیستم و مسیر مشتری تقریبا یک شکل است. البته ممکن است در این مسیر کیفیت فرق داشته ‌باشد اما کلیات کار یکسان است.

نکتهی مهم اضافه کردن جزئیات و تفاوت هایی است که شاید هر یک به تنهایی آنچنان به چشم نیایند اما مجموعه ی این خدمات باعث رشد چشمگیر مایکت شده‌است. روشن است این رشد و پایداری به سبب رضایت مخاطب و کاربر مایکت از امکانات، شرایط و تغییرات بوده است.

از جمله امکانات جدید و کاربردی مایکت می توان به شبکه اجتماعی مایکت (ماینت) اشاره کرد. مخاطبین در این فضا می توانند پروفایل داشته باشند و در فضایی که در اختیار دارند محتوا تولید کنند، نظرشان را درباره برنامه های مختلف درج کرده و با دیگران به تبادل نظر بپردازند. در حقیقت ماینت یک شبکه ی اجتماعی تخصصی برای کاربران و علاقه‌مندان به اپلیکیشن ها است.

از دیگر مزایای مایکت می‌توان به تمایل و توجه ما به سردبیری محتوا اشاره کرد. مایکت صرفا عرضه‌کننده ی برنامه ها نیست بلکه ما به دنبال ارائه ی توضیحات جامع و مناسب هستیم. محتواهایی که برنامه های ما را به خوبی معرفی کرده، از ضعف و قدرت برنامه گفته، راجع به خصوصیات آنها توضیح داده و مسیر انتخاب و استفاده از برنامه را برای کاربران واضح سازد.

البته در این میان بخشی از ارزش افزوده ی مایکت پشت پرده ی تولید و عرضه ی محصول است. برنامه ها و تلاش هایی که در زمینه ی افزایش سرعت و کیفیت دانلود و … انجام می شوند در همین گروه به حساب می آیند.

یکی دیگر از جذابیت های مایکت برای کاربران، فراهم کردن شرایط دانلود با اینترنت نیم بهاست. در صورتی که مخاطب از داخل کشور اقدام به دانلود و به روزرسانی برنامه و بازی ها از مایکت کند حجم اینترنت مصرفی نیم‌بها محاسبه می شود.

طبق گزارش ها، ترافیک مصرفی ماهانه در مایکت حدودا ۵۵۰۰ ترابایت است که به واسطه ی دانلود نیم بها، ماهانه مبلغی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان در هزینه ی مخاطبین صرفه جویی می شود.

وحید رحیمیان مدیر عامل اپ استور مایکت

  • دلیل اینکه اینترنت مصرفی در زمان استفاده از مایکت و دانلود اپها و هنگام به‌روزرسانی نیم بها محاسبه می شود چیست؟

با توجه به قوانین وضع شده، در حال حاضر در سرویس هایی که از سرورهای داخل کشور استفاده می کنند به این جهت که استفاده از این سرورها بار و هزینه ی ارزی برای کشور ندارند هزینه استفاده از اینترنت برای کاربران نیز نیم بها محاسبه می شود. این شرایط برای سرویس هایی مثل vod و اپ استورها که مخاطب باید از حجم اینترنت بالایی برای دانلود و به روزرسانی استفاده کند ارزش افزوده ی چشمگیری به حساب می آید. بنابراین استفاده از مایکت، دانلود و به‌روزرسانی برنامه ها و… و. همه و همه در مایکت با اینترنت نیم بها انجام می شوند.

  • چطور مایکت می‌تواند خیلی سریع آخرین آپدیت هر برنامه‌ای را ارائه دهد؟

در مایکت دو گروه برنامه وجود دارد. یک گروه برنامه هایی که توسط توسعه‌دهندگان داخلی ارائه شده و یک گروه برنامه‌های خارجی است. به روزرسانی های برنامه های داخلی به سبب ارتباط و هماهنگی بسیار خوب مایکت با توسعه دهندگان بسیار سریع و در اولین زمان ممکن انجام می شود و درباره ی به روزرسانی اپلیکیشن های خارجی زیرساخت ها و شرایط فنی مناسبی فراهم شده تا بلافاصله بعد از به روزرسانی و انتشار این برنامه ها از سوی توسعه دهندگان خارجی، پروسه ی به روز رسانی ها در مایکت نیز آغاز می شود.

  • مایکت ادعا دارد محتوایی که ارائه می دهد کاملا امن و تست شده است و علاوه براینکه برنامه‌ها ویروس ندارند سازگار با گوشی های هوشمند مختلف هستند. چطور چنین محتوایی از جانب مایکت قابل ارائه است؟

یکی از اولین اقدامات جهت بررسی برنامه ها در مایکت، بررسی سیستمی محصولات و برنامه ها است. در مرحله بعد تک تک برنامه ها توسط نیروهای متخصص روی گوشی های مختلف تست می شوند. در این مرحله برنامه ها هم توسط آنتی ویروس های مختلف بررسی دقیقی شده و هم از سازگاری برنامه با گوشی های متفاوت مطمئن می‌شویم. این مرحله کمک می کند تا از سلامت برنامه مطمئن شویم و خیالمان راحت باشد که هیچ کدام از آن‌ها به گوشی کاربران صدمه ای نمی زنند.

یکی از قابلیت هایی که مایکت در اختیار کاربران خود قرار می دهد، ارائه برنامه های مختلف، متناسب با مشخصات تلفن همراه کاربران است. برای مثال شاید یک برنامه با اندروید ۶ سازگار بوده اما با اندروید ۴ سازگاری لازم را نداشته باشد. مایکت هنگام دانلود برنامه توسط تلفن همراهی که اندروید آن پایین تر از ۶ است و ممکن است سازگاری لازم را با برنامه نداشته باشد، به مخاطب اخطار می دهد تا برای دانلود چنین برنامه ای زمان و هزینه ای هدر ندهد.

  • جایگاه مایکت را در کنار رقبای اصلی خود چطور می بینید؟  

در کنار مایکت، اپ استورهای مختلفی فعالیت دارند و می توان دلیل وجود چنین اپ استورهایی در کنار گوگل پلی را عدم توانایی مخاطب در استفاده تمام و کمال از گوگل پلی و مزایای آن دانست. این امکان وجود دارد که به دلایل مختلف برخی از امکانات گوگل پلی در بعضی کشورها در دسترس نبوده و مخاطبین امکان استفاده از همهی امکانات را نداشته باشند. اپ استورهای بومی تلاش می کنند تا چنین مشکلاتی را از مسیر کاربران حذف کرده و استفاده از طیف وسیعی از امکانات و برنامه ها را برای مخاطبین ممکن سازند.

مایکت تمامی این خدمات را به زبان فارسی ارائه می دهد که همین امر سبب سهولت استفاده از برنامه توسط کاربر فارسی زبان میشود. در بازار داخلی نیز مایکت رقبای قوی دارد که در دو سال اخیر با توجه به تلاش های تیم متخصصین، فاصله ی مایکت با آنها بسیار کاهش یافته و حتی توانسته برتری هایی نیز به دست آورد.

  • مایکت چه نیازهایی از کاربر را برطرف می کند؟ و گروه هدف‌تان چه کسانی هستند؟

مخاطب مایکت رنج و بازهی سنی وسیعی دارد. مخصوصا این روزها که به واسطه ی همه گیری کرونا افراد بیشتری به استفاده از گوشی های هوشمند و برنامه های مختلف رو آورده اند اپ استورها نقش پررنگی در آسان‌سازی دسترسی مخاطبین به برنامه ها دارند. بنابراین گروه های سنی مختلف از قشرهای متفاوت جامعه، مخاطب هدف مایکت هستند تا نیاز بازار برای دسترسی به‌صرفه، سریع، راحت و مناسب به برنامه ها را برطرف سازند.

یکی از جذابیت های مایکت پیشنهاد برنامه به هر کدام از کاربران، متناسب با پروفایل کاربری و برنامه هایی که قبلا استفاده کرده اند است.  

  • برای حضور قویتر در این فضا چه برنامه هایی در آینده دارید؟

حضور مایکت و فعالیت های ما در زمینه ی فنی، شبکه، تحلیل های مختلف، مسائل زیر ساختی و… و. پیش از این نیز بسیار قوی و حرفه ای بوده است و در آینده نیز با تمام قوا در این مسیر حرکت می کنیم. اما شاید به دلایل مختلفی در بحث مارکتینگ و معرفی امکانات و مزایای مایکت تا پیش از این کمرنگ تر عمل کرده باشیم که در حال حاضر اقدامات ویژه و موثری برای معرفی مایکت در حال انجام است.

فعالیت های مایکت در زمینه ی آنالیز و تحلیل برنامه ها، معرفی و آموزش و به طور کلی تولید محتوای کاربردی از جمله فعالیت هایی است که به حضور قویتر ما در این مارکت کمک می کند.

  • مایکت در راستای آسان‌سازی استفاده کاربر از این برنامه چه تمهیداتی داشته و چه مزایایی دارد که احتمال می‌دهید مخاطب نسبت به آن شناخت کمتری داشته باشد؟

یکی از تلاش های مایکت، ایجاد فضای مناسب برای کاربران است تا بتوانند استفاده ی راحت تری از امکانات مایکت داشته باشند، در این مسیر از نظرات مستقیم و غیرمستقیم کاربران، الگوهای رفتاری و مواردی از این دست استفاده می شود تا تغییرات محصول به بهترین شکل انجام شود و برای بهترسازی تجربه ی کاربر تلاش می کنیم.

از جمله دیگر مزایایی که مایکت ارائه می دهد صرف حجم اینترنت کم‌تر در زمان به روزرسانی برنامه ها است و کاربر فقط برای بخش های تغییر یافته در برنامه ی جدید و به روز شده، اینترنت مصرف می کنند. بنابراین علاوه ‌بر اینکه کاربران از اینترنت نیم‌بها استفاده می‌کنند برای دانلود بخش‌های تکراری نیز حجم اینترنت مصرف نمی‌شود.

در حال حاضر نیز کاربران می توانند درخواست اضافه شدن هر برنامه ای که در مایکت وجود ندارد را ثبت کرده و مایکت برنامه ی مذکور را به درخواست مخاطبین خود به لیست برنامه ها اضافه خواهد کرد.

تیم مایکت در تمام این سال ها تلاش کرده تا بهترین امکانات را در سطحی ایده‌آل ارائه کند، اپ استوری جامع و کاربردی را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد و برای محقق شدن این مهم نیز برنامه های ویژه ای داریم. علاقه‌مندان به استفاده از این امکانات می‌توانند این برنامه را از سایت مایکت به طور مستقیم دانلود کرده و نظرات و پیشنهادات خود را از طریق اپلیکیشن با ما در میان بگذارند.  

۲۱۲۱

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا