سریال خاتون
فناوری

تمرکز چین روی قدرت‌زدایی شرکت‌های بزرگ با قوانین جدید ضد انحصاری

تمرکز چین روی قدرت‌زدایی شرکت‌های بزرگ با قوانین جدید ضد انحصاری

چین در تلاش است که با اعمال قوانین جدید ار قدرت گرفتن بیش از حد چند کمپانی فناوری محدود در بازار این کشور جلوگیری کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، چین با تشدید دستورالعمل‌های ضد انحصاری خود برای خدمات پرداخت اینترنتی و دیجیتال در حال محاصره مجامع بزرگ فناوری است. به گزارش رویترز قوانین جدید به طور موثر شرکت‌ها را از مجبور کردن فروشندگان به انتخاب از میان برترین کمپانی‌های آنلاین منع می‌کنند.
 
این دستورالعمل‌ها با هدف گیری کمپانی‌های بزرگ فعال در چین شامل ارائه دهندگان سرویس تجارت الکترونیکی مانند Taobao گروه Alibaba و JD.com و خدمات پرداخت همراه مانند Alipay Ant Group یا WeChat Pay Tencent است. دیده بان رقابت کشور چین مدعی شده است که این قوانین جدید به دنبال گزارش‌های فزاینده‌ای درباره رفتار ضد انحصاری کمپانی آنلاین ایجاد شده است که چین را درگیر مشکلات مشابه با ایالات متحده در مورد رشد کنترل نشده فناوری‌های بزرگ می‌کند.
 
  
 
قانون گذار همچنین از تعیین قیمت، محدود کردن رقبا و استفاده بی سر و صدا از داده‌ها و مزایای الگوریتم‌های به دست آمده برای بهره برداری از بازار جلوگیری خواهد کرد. در نهایت اداره امور تنظیم بازار چین اعلام کرده است که هدف از این برنامه:« متوقف کردن رفتارهای انحصاری در اقتصاد و محافظت از رقابت عادلانه در بازار است.»
 
این قوانین پیش نویس قانونی را که در ماه نوامبر صادر شد تقویت می‌کنند و مبنای آن تقویت نظارت گسترده قانون گذار بر بخش فناوری است. تغییر سیاست چین در قبال غول‌های فناوری زمانی مشهور شد که مقامات این کشور به جک ما دستور دادند که برنامه‌های خود برای توسعه یکی از کمپانی‌های وابسته اش را تغییر بدهد.
 
برخی از نرم‌افزارهای مورد بحث پیش از این از طریق دستورالعمل امضا شده توسط رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ در اوج جنگ تجاری علیه چین در ایالات متحده ممنوع شده اند. همچنین کشور هندوستان نیز در پی اختلافات ارضی با چین در مجموع 59 نرم‌افزار چینی را مسدود کرد.
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا