سریال خاتون
فناوری

آگهی استخدام اپل برای فناوری 6G

آگهی استخدام اپل برای فناوری 6G


این شرکت فناوری آمریکایی هفته جاری آگهی استخدام مهندسان در زمینه پژوهش سیستم بی سیم برای شبکه‌های نسل فعلی و آینده را منتشر کرد. آگهی ها برای موقعیتهای شغلی در دفاتر اپل در سیلیکون ولی و سن دیه گو هستند که این شرکت در آنجا روی توسعه فناوری بی سیم و طراحی تراشه کار می کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس این آگهی استخدام، افرادی که برای این موقعیتها استخدام خواهند شد، به تحقیق و طراحی در زمینه سیستمهای ارتباطی بی سیم نسل جدید برای شبکه های دسترسی رادیویی خواهند پرداخت و در مجامع آکادمیک و صنعتی در خصوص فناوری 6G شرکت خواهند کرد. ناظران صنعت انتظار ندارند 6G تا حدود سال ۲۰۳۰ عرضه شود اما این آگهی استخدام نشان می دهد که اپل می خواهد در مراحل نخستین طراحی فناوری جدید، حضور جدی داشته باشد. با این حال سخنگوی این شرکت در این باره اظهارنظر نکرد.

 مدلهای فعلی آیفون از مودمهای 5G که توسط شرکت کوالکام طراحی شده اند، استفاده می کنند. در حالی که اپل نخستین گوشیهای ۵G خود را به بازار عرضه کرده اما این شرکت وابستگی زیادی به محصولات شرکت کوالکام برای اتصال به شبکه بی سیم جدید دارد که به طرز چشمگیری میزان و سرعتی که مصرف کنندگان می توانند دانلود کنند را افزایش می‌دهد.

اپل سال گذشته به گروهی از شرکت‌هایی پیوست که روی استانداردهایی برای 6G و سایر فناوریهای سلولاری نسل جدید کار می کنند. استانداردها و زمان عرضه 6G هنوز به طور قطعی تعریف نشده‌اند. اما برخی از تحلیلگران می‌گویند این فناوری می‌تواند سرعت را بیش از ۱۰۰ برابر سریعتر از 5G امکان پذیر کند. این آگهی استخدام نشانه دیگری از ادامه تلاش اپل برای طراحی داخلی فناوری‌های بیشتر است. این شرکت پردازنده هایی برای آیفون و آیپد را طراحی کرده و سال گذشته تلاشها در این زمینه را به طراحی پردازنده مک توسعه داد. همچنین کار روی نمایشگرهای سفارشی، فناوری‌های دوربین و همچنین تراشه های بی سیم برای اپل واچ را تقویت کرده است.

اپل سال گذشته طراحی نخستین مودم سفارشی خود که به تلفنها امکان می‌دهد به شبکه های بی سیم متصل شوند را آغاز کرد. مدیر تراشه و فناوری سفارشی اپل در دیداری با کارمندان این شرکت در دسامبر اظهار کرده بود سرمایه گذاریهای استراتژیک بلندمدت نظیر اینها بخش مهمی از توانمندسازی محصولات اپل بوده و تضمین می‌کند این شرکت خط تولید غنی از فناوریهای نوآورانه برای آینده اش خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه اپل در حال زمینه سازی برای ایفای نقش کلیدی در ۶G است اما کارهای زیادی در فناوری 5G پیش رو دارد تا از این فناوری که در دوران ابتدایی خود قرار دارد، به طور کامل بهره بگیرد. این شرکت ۵G را به دستگاه‌های دیگر مانند اپل واچ و آی پد توسعه نداده و شماری از مدلهای آیفونی که در حال حاضر می‌فروشد از فناوری قدیمیتر ۴G  استفاده می‌کنند. احتمالا نخستین مودمی که اپل می سازد برای اتصال ۵G خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا