سریال خاتون
فناوری

افزایش سرعت انجام تسک‌ها توسط کامپیوترهای کوانتومی ازچند هفته به چند ساعت

افزایش سرعت انجام تسک‌ها توسط کامپیوترهای کوانتومی ازچند هفته به چند ساعت

دنیای کامپیوترهای کوانتومی به صورت چشمگیری در حال پیشرفت کردن است و به همین دلیل نیز سرعت عملکرد این سیستم‌ها به اندازه‌ای بالا رفته است که زمان انجام وظایف محوله به آن‌ها به طور چشمگیری کاهش یافته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، سیستم‌های کامپیوتری کوانتومی آینده فناوری را به خود اختصاص می‌دهند و بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی شرکت IBM، این سیستم‌ها توانسته‌اند تا با تجربه کردن یک جهش بی‌نظیر، سرعت انجام وظایف محوله را به صورت چشمگیری کمتر از قبل کنند.
 
بر اساس اطلاعات ارائه شده، سرعت انجام وظایف توسط این سیستم‌ها تا میزان 100 مرتبه کمتر شده است و این به معنای بهینه‌تر بودن عملکرد کامپیوترهای کوانتومی در زمینه پردازش‌های محاسباتی است.
 
 
 
بر اساس گزارش اشاره شده، این سیستم‌ها توانسته‌اند تا وظایفی که پیش از این در طول بازه زمانی چند هفته‌ای انجام می‌دادند را در بازه زمانی کوتاه چند ساعته به پایان ببرند و به این ترتیب یک گام دیگر به سوی هدف نهایی خود پیش رفته‌اند.
 
یکی از ساختارهای متفاوتی که برای ترکیب محیط‌های مختلف اجرای برنامه‌ها طراحی شده است، سیستمی به نام Qiskit است که به نوعی تعادلی ویژه بین ساختار محاسبات کلاسیک و محاسبات کوانتومی ایجاد کرده است و می‌تواند موجب شود که سادگی سیستم‌های کلاسیک و سرعت عملکرد سیستم‌های کوانتومی با هم درآمیخته و به خوبی اجرا شوند.
 
این سیستم می‌تواند از مدارهای بیشتری استفاده کرده و نرخ اجرای دستورات را به صورت تصاعدی بهبود بخشد. ساختار ترکیبی عملکرد Qiskit موجب شده است که این سیستم در مقایسه با سایر سیستم‌های محاسبات کوانتومی، عملکردی به مراتب بهتر را داشته باشد.
 
پیش‌بینی می‌شود که این سیستم در اواسط سال جاری میلادی توسط IBM به صورت رسمی عرضه شود و در اواسط سال 2022 بتواند به صورت عمومی این سیستم‌های کوانتومی را بهینه‌سازی کند.همچنین برآوردهای اولیه نشان دهنده این هستند که تا پایان سال 2023، Qiskit به آی بی ام اجازه رسیدن به مقدار محاسباتی شگفت انگیزی شده و این شرکت را به بزرگ‌رین شرکت در رده پردازش کوانتومی تبدیل کند.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا