سریال خاتون
فناوری

استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز غیرمجاز است

استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز غیرمجاز است


«مصطفی رجبی‌مشهدی» سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگویی درباره استفاده غیرمجاز از برق گفت: استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز علاوه بر آنکه کاری خلاف است، برای ساکنان خانه‌ها و همسایگان خطر آفرین خواهد بود.

وی ادامه‌داد: استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بیش از حد مجاز، امکان آتش گرفتن سیم‌کشی خانه‌ها را افزایش می‌دهد که این امر ضمن افزایش احتمال آتش‌سوزی در خانه، به وسایل برقی دیگر آسیب جدی وارد می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایرنا، سخنگوی صنعت برق بیان‌داشت: علاوه بر این، به دلیل فشار بیش از حدی که به شبکه برق ساختمان وارد می‌شود، امکان بروز خسارت به وسایل برقی همسایگان بیشتر است.

وی گفت: استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز به شبکه برق نیز خسارت وارد می‌کند، زیرا باید فشار بیشتری را متحمل شود.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر اظهار داشت: شهروندان اگر در همسایگی خود از وجود افرادی که برای استخراج رمز ارز از برق خانگی استفاده می‌کنند آگاهی یافتند، این موضوع را گزارش دهند تا با متخلفان برخورد شود.

به گفته وی، استفاده‌کنندگان غیرمجاز برق برای استخراج رمز ارز ظرفیتی معادل ۹۰ مگاوات هستند.

رجبی مشهدی ادامه‌داد: تاکنون حدود ۳۰ مگاوات از این ظرفیت شناسایی شده که مصرفی معادل کل مصرف شهر رامسر است.

سخنگوی صنعت برق افزود: برق برای کسانی که به صورت قانونی و با کسب اجازه اقدام به استخراج رمز ارز کنند، تامین شده و مورد حمایت خواهند بود.

وی گفت: کسانی هم که به صورت غیرقانونی از شبکه برق استفاده کنند، شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رجبی‌مشهدی خاطرنشان‌کرد: وزارت نیرو و شرکت توانیر با توسعه این کسب و کار جدید همانند سایر کسب و کارها اقدام به تعیبن تعرفه برق برای آنها کرد تا فعالان به‌صورت قانونی و بدون نگرانی از تامین برق به فعالیت ادامه دهند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر افزود: رفتار صنعت برق با فعالان استخراج رمز ارز همانند سایر فعالیت‌ها است و فقط در صورتی با آنان برخورد می‌شود که به صورت غیرمجاز بخواهند از برق سوء استفاده کنند.

به گفته وی، برخورد با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق فقط محدود به استخراج‌کنندگان ارز مجازی نیست و براساس مصوبه‌های دولت و قانون،  همه انشعاب‌های غیرمجاز جمع آوری شده و با هر نوع استفاده غیرمجاز از برق به‌جد برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیشترمدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: استخراج کنندگان رمز ارزها برای برخورداری از برق مطمئن باید نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا