سریال خاتون
فناوری

سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری اینتل بر روی ساخت تراشه های نانو متری

سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری اینتل بر روی ساخت تراشه های نانو متری

پت گلسینگر به عنوان مدیر ارشد اجرایی اینتل با سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری روی تراشه‌های 7 نانومتری در تلاش است تا هر چه سریع‌تر قابلیت‌های مهندسی و تولیدی این کمپانی را افزایش بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گلسینگر به عنوان مدیر ارشد اجرایی اینتل به تازگی در یک کنفرانس خبری از استراتژی جدید این کمپانی که IDM 2.0 نام دارد و به منظور تزریق 20 میلیارد دلار به دو کارخانه این کمپانی در آریزونا ترتیب داده شده است، رونمایی کرد.
 
انجام این برنامه موجب می‌شود که اینتل در کسب و کار ساخت تراشه برای خود و شرکایش با قدرت بیشتری ظاهر شود. علاوه بر این  اظهار داشت که طراحی اولین تراشه 7 نانومتری این کمپانی که Meteor Lake نام داشته و عرضه آن با تاخیر زیادی همراه بوده است، در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به پایان خواهد رسید. با این حال این تراشه تا سال 2023 به بازار وارد نخواهد شد.
 
گلسینگر در این رابطه اعلام کرد که:« اینتل تنها شرکتی است که دارای عمق و وسعت نرم‌افزار ، سیلیکون و سیستم عامل ها، بسته بندی است و فرآیند تولید با مقیاس گسترده در مشتریان می‌تواند به نوآوری‌های نسل بعدی آنها بستگی داشته باشد. IDM 2.0 استراتژی برازنده‌ای است که تنها اینتل از عهده آن بر می‌آید و فرمول برنده شدن است.»

 

گلسینگر کنفرانس خود را با تصدیق مشکلات اینتل در زمینه تولید تراشه‌های 7 نانومتری به پایان رساند و البته این موارد با مشکلاتی که اینتل برای ساخت تراشه‌های 10 نانومتری داشت یکسان بود. او در ادامه اظهار داشت که اینتل قصد دارد تا از فناوری لیتوگرافی ماورابنفش شدید در بازطراحی فرایند تولید تراشه‌ها استفاده کند.
 
البته در حالی که این کمپانی سرمایه گذاری روی کارخانه‌های تولیدی خود را افزایش داده است اما هنوز هم برای ساخت تراشه 7 نانومتری به کمک‌های تولیدکنندگان سوم شخص وابسته است. با این حال کمک گرفتن اینتل از افراد سوم شخص تا زمانی ادامه خواهد داشت که تاسیتات جدید این کمپانی آماده بهره برداری شوند.
 
کمپانی اینتل به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تبدیل شدن به یک غول تولید تراشه بخش جدیدی را تحت عنوان Intel Foundry Services راه اندازی کرده است. گلسینگر خاطر نشان کرده است که اینتل در حال حاضر با شرکای خود از قبیل آمازون، سیسکو،‌ای بی‌ام و مایکروسافت همکاری می‌کند و حتی تجارت اپل را نیز تحت نظر دارد.
 
طبیعتاً در مورد جاه طلبی جسورانه اینتل شک و تردید زیادی وجود دارد. گلسینگر در پاسخ به این سوال که اینتل چگونه می‌خواهد در عین مشکلاتی که در زمینه تعهدات تولیدی خود دارد به تعهدات شرکای خود نیز پاسخگو باشد، اظهار داشت که بخش Intel Foundry Services به عنوان یک واحد تجاری مستقل فعالیت خواهد مرذد و اینتل در تلاش است تا به قولی که به شرکایش داده است، عمل کند.
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا