سریال خاتون
فناوری

افزایش 55 درصدی عرضه جهانی کامپیوترهای خانگی با وجود بحران کمبود پردازنده

افزایش 55 درصدی عرضه جهانی کامپیوترهای خانگی با وجود بحران کمبود پردازنده

آمار و ارقام به دست آمده نشان دهنده آن است که عرضه کامیپوترهای خانگی در سه ماهه اول سال میلادی جاری بر خلاف مشکل جهانی کمبود پردازنده نسبت به سال گذشته به میزان 55 درصد رشد کرده است.

 

به گزارش ایتنا و به نقل از  techspot، به نظر می‌رسد که مشکل جهانی کمبود پردازنده‌ها در حال بدتر شدن است و پیش بینی‌های زنجیره تامین حاکی از آن است که این مشکل تا سال 2022 و 2023 نیز ادامه خواهد داشت. با این حال به نظر می‌رسد که بر خلاف این مشکل عرضه کامپیوترها در سه ماهه اول سال 2021 میلادی بسیار فراتر از حد انتظار بوده است.

 

گزارش‌های به دست آمده نشان از آن دارد که حدود 84 میلیون کامپیوتر خانگی در سراسر جهان عرضه شده است. این رقم نشان دهنده رشد 55 درصدی این آمار نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2020 و کاهشی 8 درصدی نسبت به سه ماهه اخر سال 2020 است.

 

 


 

به این ترتیب به نظر می‌رسد که آمار عرضه کامپیوترهای خانگی در سه ماهه اول سال 2021 از کمبود تراشه در سراسر جهان تاثیر نپذیرفته است. علاوه بر این رشد اپل نیز در این زمینه چشم گیر بوده است. این کمپانی در بازه زمانی یاد شده در زمینه عرضه کامپیوترهای خانگی رشد 100 درصدی را تجربه کرده است. همچنین 5 کمپانی برتر عرضه کننده کامپیوترها نیز در این بازه نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته رشد چشم گیری را تجربه کرده اند.

جیتش یوبرانی به عنوان مدیر تحقیقات ردیاب‌های دستگاه همراه در IDC اظهار داشته است که:« تقاضای تامین نشده از سال گذشته به سه ماهه اول کشیده شده است و افزایش تقاضای ناشی از همه گیری ادامه داشته است.» همچنین این افزایش تقاضا در بخش‌های دیگر نظیر آموزش نیز نمود پیدا کرده است.

 

ارقام به دست آمده نشان دهنده آن هستند که احتمالاً قدرت خرید بیشتر شرکت هایی مانند اپل، ایسر و لنوو به موجب شده است که آنها بتوانند تراشه‌های رو به کاهش را به راحتی در این بازار آشفته خریداری کنند. همچنین این احتمال وجود دارد که پنج تولید کننده بزرگ سهم کمپانی‌های کوچکی که در تامین پردازنده با مشکل مواجه شده‌اند را به نفع خود گردانده باشند.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا