سریال خاتون
فناوری

گوگل کلید میان‌بر جست‌وجوی دسکتاپ فوق‌العاده مفید را ارائه کرد

گوگل کلید میان‌بر جست‌وجوی دسکتاپ فوق‌العاده مفید را ارائه کرد

گوگل بی‌سروصدا یک شورتکات جدید جست‌وجو را برای کاربران دسکتاپ عرضه کرده است که در طی روز کار به طرز جالبی می‌تواند کارائی پیدا کند. از این به بعد، کاربران می‌توانند با فشار دادن تنها یک کلید روی صفحه نتایج جست‌وجو به فیلد جست‌وجو باز گردند، بدون اینکه لازم باشد دستشان را برای استفاده از ماوس یا ترک‌پد به منظور کلیک کردن در فیلد جست‌وجو بلند کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این قابلیت جدید را نخستین بار وبسایت 9to5Google متوجه شد که ممکن است به صورت یک باکس پیام کوچک برای کاربران دسکتاپ در گوشه پایین صفحه نتایج جست‌وجویشان نمایش داده شود، که بر روی آن نوشته است: «برای جهش به باکس جست‌وجو، دکمه / را فشار دهید».
 
وقتی دکمه "/" را فشار می‌دهید، نشانگر شما به فیلد متنی در انتهای کوئری جست‌وجوی شما می‌رود، تا به این ترتیب برای شما امکان حذف و اضافه کردن اصطلاحات یا اسکرول کردن به پایین از طریق کوئری‌های جست‌وجوی پیشنهادی فراهم شود. این کلید میانبر فقط وقتی کار می‌کند شما در صفحه نتایج گوگل قرار داشته باشید، و نه در صفحه خانگی گوگل.
 

این تغییری بسیار کوچک است ولی تغییریست که وقتی در حال استفاده از گوگل برای کار یا مدرسه باشید بسیار مفید واقع می‌شود. مقدار زمان صرفه‌جویی شده از طرق اجتناب از استفاده از ماوس به مرور زمان قابل توجه می‌شود، و تازه این سوای سریعتر رسیدن شما به نتایج جست‌وجو است.
 
مشخص نیست که آیا این قابلیت اکنون برای همه کاربران Google Search  در محیط دسکتاپ قابل دسترسی شده یا کم کم عرضه خواهد شد. در تستی که وبسایت اسلش‌گیر انجام داد این قابلیت کار کرد، هرچند که هیچوقت اعلان ذکر شده در سایت 9to5Google در صفحه نتایج جست‌وجو مشاهده نشد.  
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا