سریال خاتون
فناوری

ساعت هوشمند جدید هواوی با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون

ساعت هوشمند جدید هواوی با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون


امروزه ساعت‌های هوشمند با رصد پارامترهایی نظیر ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، کیفیت خواب و… به ابزاری مفید برای پایش سلامتی تبدیل شده‌اند. اما اندازه‌گیری فشار خون که فاکتوری مهم برای بسیاری از کاربران بوده، تا به امروز توسط ساعت‌های هوشمند پشتیبانی نشده است. در یک خبر خوب، هواوی اعلام کرده که از نیمه دوم سال جاری میلادی، ساعت هوشمندی با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون عرضه می‌کند.

 

فشار خون یکی از مهم‌ترین پارامترهای سلامتی است که پایش مستمر آن می‌تواند فرد را از حیث تشخیص زودهنگام بیماری‌های قلبی و عروقی و بسیاری موارد دیگر آگاه سازد.

در همین راستا یکی از مدیران هواوی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که ساعت هوشمند آینده این شرکت به قابلیت اندازه‌گیری فشار خون مجهز است. با ساعت هوشمند جدید هواوی می‌توانید ضمن دریافت گزارشی از سطح فشار بالا و پایین خون، در هر لحظه و به صورت دائمی، میزان فشار خون خود را بررسی کرده و در صورت بروز نشانه‌هایی از احتمال بیماری، هشدارهای مربوطه را دریافت کنید.

 

این پست توییتری که توسط مدیر بخش گوشی‌های هوشمند هواوی منتشر شده، حاکی از آن است که ساعت‌های مذکور در حال حاضر مراحل تست عملکرد پزشکی و ثبت نهایی خود را می‌گذرانند. هدف از انجام این تست‌ها، حصول اطمینان از عملکرد دقیق دستگاه پیش از عرضه عمومی آن‌هاست.

گام بعدی هواوی: اندازه‌گیری هوشمند دمای بدن و گرفتگی عروق

اندازه‌گیری فشار خون تنها پارامتری نیست که هواوی برای افزودن آن، مطالعات ویژه خود را آغاز کرده است. دو پروژه دیگر هواوی، مطالعه روی رابطه سلامتی و دمای بدن و اندازه‌گیری هوشمند آن و تحقیقات غربال‌گری بیماری‌های عروق کرونر قلب است. به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که این ویژگی‌های کاربردی نیز در آینده‌ای نزدیک در محصولات هواوی ظاهر شوند.

 

 

به نظر می‌رسد هواوی با افزودن چنین قابلیت‌هایی قصد دارد حضور خود را در صنعت ابزارهای پوشیدنی هوشمند با رویکرد پزشکی پررنگ‌تر کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، ساعت جدید هواوی با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون در نیمه دوم سال 2021 (قبل از دی ماه 1400) معرفی خواهد شد. رونمایی از این ساعت هوشمند می‌تواند نام هواوی را بار دیگر در زمره خلاق‌ترین شرکت‌های فناوری جهان مطرح کند.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا