سریال خاتون
فناوری

لینوکس برای کروم بوک به زودی از حالت بتا خارج می‌شود

لینوکس برای کروم بوک به زودی از حالت بتا خارج می‌شود

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که پشتیبانی لینوکس روی کروم بوک‌ها بالاخره با عرضه نسخه جدید سیستم عامل کروم در طی هفته‌های آینده از حالت بتا خارج می‌شود.

 

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، پشتیبانی لینوکس روی کروم بوک‌ها تا به حال، سه سال در حالت بتا بود اما بالاخره نسخه با ثبات آن به زودی برای نسخه 91 سیستم عامل کروم عرضه خواهد شد.

 

اگر چه لینوکس برای کروم بوک به عنوان یک قابلیت توسعه دهنده شناخته می‌شود، اما کاربران با استفاده از آن می‌توانند نرم‌افزارهای لینوکس را روی کروم بوک خود اجرا کنند.

 

امیلی رابرتز از تیم توسعه دهندگان سیستم عامل کروم در کنفرانس Google I/O گوگل اعلام کرد که: «در طی سال گذشته به‌روزرسانی‌های زیادی انجام شده است، از جمله نرم‌افزار ترمینال جدید، پشتیبانی بهتر یو اس بی، انتقال پورت قابل تنظیم و کلی کار روی عملکرد و پایداری این سیستم انجام شده است.»

 


 

این قابلیت که بالاخره تحت عنوان Linux Development Environment یا LDE نام گذاری شد به گونه ای طراحی شده است که کروم بوک‌ها را به یک پلتفرم در دسترس برای توسعه دهندگان تبدیل کند و البته این توسعه دهندگان نیز از این ویژگی استقبال زیادی داشتند و به صورت کلی موفقیت آن تضمین شده بود.

 

علاوه بر این LDE هنوز هم به عنوان یک گزینه انتخابی در نظر گرفته می‌شود و داخل محیطی اجرا می‌شود که فضای نسبتا زیادی از حافظه داخلی را به خود اختصاص می‌دهد.

ا این حال قابلیت یاد شده هنوز برای بسیاری از از توسعه دهندگان و البته کاربران عادی که مایل هستند نرم افزارهای لینوکسی را روی کروم بوک خود اجرا کنند، مفید است.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا