سریال خاتون
فناوری

از دسترس خارج شدن ‌وب‌سایت‌های بزرگ خبری آمریکا در صبح روز پنجشنبه

از دسترس خارج شدن ‌وب‌سایت‌های بزرگ خبری آمریکا در صبح روز پنجشنبه

صبح روز پنج شنبه بسیاری از ‌وب‌سایت‌های خبری و دولتی که از سرویس Fastly استفاده می‌کردند برای ساعاتی به صورت کامل از دسترس خارج شدند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ‌ cbsnews، صبح روز سه شنبه شمار زیادی از ‌وب‌سایت‌های مشهور پس از قطعی گسترده و آشکار خدمات شرکت خدمات ابری Fastly از دسترس خارج شدند. ده‌ها ‌وب‌سایت پربازدید از جمله نیویورک تایمز ،سی ان ان، توئیچ و صفحه اصلی دولت انگلیس تقریباً برای یک ساعت قابل دسترسی نبودند و البته قطعی برخی دیگر از ‌وب‌سایت‌ها بسیار بیشتر از این به طول انجامید.
 
کمپانی Fastly که در حال حاضر در سانفرانسیسکو مستقر است، درست قبل از ساعت 6 صبح به وقت شرقی وجود اشکالی را در سیستم‌های خود تصدیق کرد. این سازمان در به روزرسانی‌های مكرر ‌وب‌سایت خود مدعی شد که در حال بررسی این مشکل است.
 
  کمپانی Down Detector نیز که قطعی‌های اینترنت را ردیابی می‌کند در این رابطه اظهار داشت که:« گزارش‌ها نشان می‌دهد که ممکن است در Fastly یک قطعی گسترده رخ دهد که ممکن است خدمات شما را تحت تأثیر قرار دهد.» لازم به ذکر است که کمپانی Fastly گرداننده شبکه‌ای به نام Content Delivery Network یا CDN است که توسط بسیاری از رسانه‌ها یا سایر ‌وب‌سایت‌ها برای تامین محتوا برای کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
 
گزارش‌های به دست آمده تایید کننده این موضوع است که قطعی ایجاد شده در بخشی از شبکه CDN عامل اصلی از دسترس خارج شدن ‌وب‌سایت‌های بسیار مشهوری بوده است که هر یک به نوعی از خدمات این شبکه استفاده می‌کرده و البته مشتری Fastly بوده اند.
 
دن پترسون به عنوان گزارشگر فناوری در CBS News اظهار داشته است که:« امروز صبح به نظر می‌رسید که کل اینترنت قطع شده است.» او در ادامه مدعی شده است که بیشتر ‌وب‌سایت‌های تحت تاثیر این مشکل پیام خطای 503 را نمایش می‌دادند که خود نشان دهنده مشکلی در شبکه بود و احتمال هک شدن را به صفر می‌رساند.
 
پترسون در ادامه استدلال می‌کند که از موضوع هک شدن ‌وب‌سایت‌های یاد شده بود، پیام خطای 503 در همه آنها به نمایش در نمی آمد و این پیام بیشتر نشان دهنده نوعی از پیکربندی نادرست است که به قطعی شبکه ارتباط بیشتری دارد.
 
کمپانی Fastly نیز در این رابطه مسکوت نمانده و به CBS News اظهار داشته است که این مشکل تشخیص داده شده است و برای آن راه حلی در نظر گرفته شده و ‌وب‌سایت‌های تحت تاثیر این مشکل کم کم آنلاین خواهند شد. اندازه گیری ترافیک اینترنتی توسط کنتیک نشان می‌دهد که Fastly تقریباً یک ساعت پس از وقوع این مشکل شروع به حل آن کرده است.
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا