سریال خاتون
فناوری

هواوی همچنان پیشتاز شبکه‌های 5G در دنیاست

هواوی همچنان پیشتاز شبکه‌های 5G در دنیاست


گزارش منتشر شده نشان می‌دهد هواوی از نظر میزان فروش و درآمد، رتبه اول بازار 5G را در دنیا اختیار دارد. همچنین بر اساس این گزارش، منطقه آسیا – اقیانوسیه از نظر توسعه شبکه‌های 5G در جهان پیشتاز بوده و نقش قابل ملاحظه‌ای را در شکل‌دهی شبکه جهانی 5G ایفا می‌کند.

طبق اعلام مؤسسه Omdia، هواوی در سه‌ماهه اول سال 2021 مجدداً موفق شده است جایگاه نخست را در بازار جهانی تجهیزات 5G به دست بیاورد. پس از این کمپانی، شرکت‌های اریکسون، نوکیا و ZTE در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار دارند. همچنین هواوی از نظر حجم تجهیزات عرضه شده نیز پیشتاز است و ZTE، اریکسون و نوکیا در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. گزارش مؤسسه Omdia نشان می‌دهد از نظر درآمد نیز هواوی در جایگاه نخست بازار تجهیزات مخابراتی 5G قرار دارد.

آمارهای اعلام‌شده نشان می‌دهد تا کنون در چین 819,000 ایستگاه زمینی 5G ایجاد شده است و 70 درصد ایستگاه‌های 5G جهان، در فصل اول 2021 در این کشور قرار داشته‌اند. بر همین اساس چین بزرگ‌ترین شبکه مستقل 5G دنیا را توسعه داده و در زمینه فناوری شبکه‌های موبایلی، جزء کشورهای پیشرو است.

 




اخیراً رئیس دوره‌ای هواوی در یک مصاحبه، اطلاعات جالبی را ارائه کرده است. بنا بر گفته‌های اریک یو، در سال 2009 هنگامی که شبکه‌های 4G در نروژ و سوئد در حال راه‌اندازی بود، کمپانی هواوی پژوهش در زمینه 5G را آغاز کرده بود. همچنین هواوی در سال 2017، یعنی دو سال پیش از تجاری شدن شبکه‌های 5G، تحقیقات خود را در حوزه شبکه‌های 6G آغاز کرده است. انتظار می‌رود شبکه‌های 6G در سال 2023 به حالت تجاری برسند.

 

در پایان باید گفت هواوی به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی جهان، نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد فناوری‌های ارتباطی از جمله 5G دارد. تکنولوژی مدرن، امنیت بالا و قیمت رقابتی از عواملی هستند که بسیاری از کشورهای دنیا را به همکاری با هواوی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی علاقه‌مند کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا