سریال خاتون
فناوری

گجت گران قیمت تصفیه هوا Atmos

تنفس در هوایی پر از آلاینده بسیار خطرناک است و می‌تواند آسم و سایر بیماری‌های ریوی را تشدید کند. همچنین احتمال سکته مغزی و قلبی و ابتلا به سرطان را نیز افزایش می‌دهد. افرادی که در آتشسوزی‌های استرالیا قرار دارند علاوه بر مقابله با آتش باید به مقابله با دود حاصل از آن نیز بپردازند.

Atmos می‌خواهد راه حلی برای این نگرانی مردم در مورد کیفیت هوا باشد. به همین دلیل این شرکت تیم تحقیقاتی مخصوص خود را مامور کرد تا ماسکی تهیه کنند که نسبت به ماسک‌های معمولی مورد تایید NIOSH بهتر و قویتر عمل می‌کند. Ao Air آن را به عنوان یک راه حل جدید برای محافظت در برابر آلودگی هوا اعلام می‌کند و برخلاف سایر ماسک‌ها و دستگاه‌های تنفسی Atmos نیازی به مهر و موم شدن و پوشیدگی کامل برای موثر بودن ندارد و عواملی مانند مو و عرق که در پوشیدگی کامل اختلال ایجاد می‌کنند، تاثیری در عملکرد آن ندارند.

علاوه بر عملکرد بهداشتی Atmos، طراحی آن نیز خاص بوده و روی پل بینی قرار می‌گیرد و به دلیل شفاف بودن دیگران به راحتی می‌توانند چهره و لبخند شما را ببینند. اما این ماسک به همراه 4 فیلتر با قیمت 350 دلار و به تعداد محدود در نمایشگاه CES به فروش می‌رسد و این در حالی است که یک ماسک N95 مورد تایید NIOSH تنها با قیمت 15 دلار به فروش می‌رسد.

با گرم شدن زمین محبوبیت فیلترهای هوا رو به افزایش است و تغییرات آب و هوایی تنها باعث افزایش آتشسوزی‌ها نمی‌شود. دمای بیشتر معادل افزایش هوای راکد و اوزون بیشتر در سطح زمین است.

با این حال افراد ثروتمند هوای تمیزتری نسبت به قشر کم درآمد تنفس می‌کنند و تولید چنین ماسک موثر و گران قیمتی تنها برای افرادی در دسترس خواهد بود که توانایی پرداختش را داشته باشند.

theverge.com

2121

منبع: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا