فناوری

تشخیص نوع هواپیما از روی شماره پرواز

—————- رپرتاژ آگهی —————–

امروزه یکی از دغدغه‌­های اصلی به هنگام سفر کردن، مدت زمان رسیدن از مبدا به مقصد است. سفر با خطوط هوایی تا حد زیادی این نگرانی را برطرف کرده است. پس شما می­تواند با خرید بلیت هواپیما سفر خود را  سریع­تر و راحت­تر کنید.

بلیت‌های شما مجوز ورودتان به هواپیما است و بدون آن نمی­توانید از گیت رد شوید. اما آیا تا به حال بعد از خرید بلیت هواپیما و مشاهده نسخه الکترونیکی آن از آن همه اعداد و کدهای­ روی بلیت هواپیما سردرگم شده نشده­‌اید؟

هیچ به ذهنتان رسیده است که این کدها چه مفهومی را در بر دارند؟ آیا می‌دانید که شماره پرواز حاوی چه اطلاعاتی است و چرا در بعضی مواقع شبیه به هم یا کاملا متفات از یکدیگرند؟ دانستن این اطلاعات چه به درد ما می­خورد؟ بسیاری از مسافران به دلیل عدم آشنایی اطلاعات روی بلیت  هواپیما دچار سردرگمی و ابهام می‌شوند و نمی دانند کدام بلیت   واقعا برایشان مناسب است.

در این راهنمای کوتاه می­خواهیم به طور مختصر به اطلاعات روی بلیت  هواپیما و همچنین تشخیص نوع هواپیما از شماره پرواز بپردازیم.

چه اطلاعاتی از پروازتان دارید؟  

اطلاعاتی که روی بلیت هواپیما­ نوشته شده شامل موارد زیر است:

نام مسافر (PASSENGER NAME نام مسافر در قالب Name / Family Mr-or-Mrs در این قسمت نوشته شده است. Mr معرف مسافر آقای بزرگسال، Mrs  معرف مسافر خانم بزرگسال، CHD  معرف مسافر کودک و INF معرف مسافر نوزاد است.

رفرنس (Booking Ref) ؛ رفرنس رزرو شما در اینجا نوشته شده است. هر رفرنس برای مجموعه مسافرینی که همزمان در یک مسیر پروازی بلیت  خود را رزرو کرده باشند یکسان است. رفرنس از ۵ کاراکتر حرف و عددی تشکیل شده است.

کرایه ( PRICE

کوپن پرواز(PASSENGER COUPONاین شماره صفحه دفتر بلیت شماست.

شماره بلیت   (No)؛ برای هر مسافر است و به ترتیب نوشته می‌شود.

مبدا و مقصد؛

شماره ترمینال (یا فرودگاه)؛

تاریخ پرواز ( Date

ساعت شروع و رسیدن پرواز؛

بار مجاز؛ مقدار باری که میتوانید به چک­‌این تحویل دهید که به کیلوگرم است.

ایرلاین؛ اسم خط هواپیمایی که شما یا شرکت کردشگری خرید بلیت هواپیما را از آن انجام داده‌اند.

شماره پرواز ( Flight No در زیر عنوان Flight شماره پرواز آورده شده است. کد دو حرفی اول شماره پرواز معرف شرکت هواپیمایی می باشد.

 مدل هواپیما؛

کلاس پرواز ( Classدر زیر عنوان Class رده پروازی که خریداری نموده‌اید نوشته شده است. تفاوت رده ها در کیفیت مکان صندلی (اکونومی یا فرست کلاس بودن)، میزان نرخ جریمه های کنسلی (بر اساس جدول نرخ جریمه های کنسلی) و قیمت بلیت است.

اگر نمی­خواهید که از پروازتان جا بمانید، حتما به ساعت شروع پرواز و اطلاعات بلیت خود دقت کنید!

شماره پرواز

عموما لوگویی روی بلیت شما است که نوع ایرلاین پرواز شما را نشان می­دهد و این ایرلاین­‌ها هستند که «شماره پرواز» را مشخص می­کنند. کدی که زیر لوگو نوشته شده همان شماره پرواز است.

حالا می­خواهیم بدانیم که این شماره حاوی چه اطلاعاتی است؟ گاهی ممکن است درست در همان زمانی که شما پرواز دارید، پرواز­های دیگری هم به مقصد مورد نظر شما موجود باشد. در این هنگام چگونه باید گیتِ ورودی خود را در فرودگاه پیدا کنید؟ همان گیتی که شماره پرواز شما را دارد!

به­‌طور کلی شرکت های هواپیمایی خود را با علایم اختصاری در شماره پرواز معرفی می­کنند تا حتی اگر شما یادتان رفت که چه شرکتی را انتخاب کرده‌­اید، با نگاه کردن با بلیت  هواپیما خود متوجه شوید.

در این جا کد ایرلاین های داخلی و خارجی را برای­تان به نمایش میگذاریم.

 

حالا که کد ایرلاین­های مختلف را یاد­گرفتید می­توانید به راحتی تابلو اعلانات فرودگاه را هم بخوانید تا اطلاعات دقیق­تری از پرواز خود بدست آورید.

اما هنگام نگاه کردن به شماره پرواز درج شده روی بلیت خریداری شده یا تابلو اعلانات میبینید که ۳ یا ۴ رقم عدد بعد از کد ایرلاین آمده است که کد پروازتان را نشان میدهد. (مانند EK923، این پرواز مربوط به خط هوایی امارات می­باشد.)

 هر پروازی یک کد ۳ رقمی دارد و اگر آن کد ۴ رقم باشد یعنی آن پرواز از پرواز های Codeshare agreement یا قرارداد نماد مشترک است. یعنی در این قرار داد چند شرکت هواپیمایی توافق می­کنند که یک پرواز مشخص را هرکدام به نام خود بفروشند ولی پرواز فقط با نام یکی از این شرکت ها انجام می­شود.  بسیاری از شرکت های هواپیمایی بزرگ چنین قراردادی را بین خودشان دارند.

خرید اینترنتی بلیط قطار ریل ترابر سبا در علی بابا

سخن آخر     

سفر کردن با هواپیما یکی از سریع­ترین و راحت­ترین راه­های رسیدن به مقصد است. شما میتوانید با رزرو بلیت هواپیما از علی ­بابا بهترین و به صرفه‌­ترین بلیت ممکن را، مطابق میلتان انتخاب کنید و سفر خوبی را تجربه کنید. همیشه بعد از رزرو یا خرید بلیت هواپیما، به دقت اطلاعات روی آن را مشاهده کنید. همین اطلاعاتی که به ظاهر پیش پا افتاده هستند، در بسیاری از مواقع باعث دردسرهای عظیمی برای مسافران محترم شده است. پس با دقت به این اطلاعات، از تمامی مشکلات احتمالی بپرهیزید تا سفری راحت و دلچسب را تجربه کنید.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی
دانلود سریال گناه فرشته گناه فرشته
دکمه بازگشت به بالا