سریال خاتون
فناوری

«نشان پرداخت» یک «حساب نشان» است!

شهیدی در ادامه تاکید کرد: «این در واقع یک حساب بانک ملی است که به زودی شماره شبای این حساب نیز در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد که می‌توانند حتی با پایا و ساتنا عملیات انتقال وجه را انجام دهند، البته محدودیت‌هایی از سمت پذیرندگان در مورد پذیرش پول برای ایجاد محدودیت در حوزه مسائل مرتبط با افراد نیز وجود دارد، همچنین نشان پرداخت در حال حاضر تنها روش پرداخت با احراز هویت صد در صدی است. یعنی شما مطمئن هستید کسی که پرداخت را انجام می‌دهد دقیقاً فرد مورد نظر شما است، در صورتی که وقتی پرداخت با کارت انجام می‌شود ممکن است از کارت فرد دیگری استفاده شده باشد».

همه چیز با کارمزد!

وی در خصوص این مساله که موضوع پرداخت غیرنقدی و انتقال وجه در نشان پرداخت مطرح است و شنیده شده که بابت آن کارمزدی اخذ خواهد شد، گفت: «چون نشان پرداخت دقیقاً مثل یک حساب بانکی است، با آن مشابه حساب بانکی رفتار می‌شود و بنابراین عملاً می‌توان انتقال وجه داخلی به حساب‌های بانک ملی یا پایا را با آن انجام داد. البته ساتنا با توجه به اینکه عددهای بزرگی را متصور نیستیم که در این سرویس باشد، تقریباً در حال حاضر منتفی است ولی پایا کار می‌کند اما همه چیز با کارمزد است».

قائم‌مقام مدیرعامل آسان‌پرداخت برای توضیح بیشتر افزود: «به عبارتی اگر مقصد وجه، حساب بانک ملی باشد کارمزد ندارد اما اگر مقصد بانک دیگری باشد کارمزد خواهد داشت؛ به عنوان مثال اگر پذیرنده‌ای در وضعیت فعلی، حساب متصل به کارت بانک ملی نداشته باشد برای انتقال وجه باید کارمزد بپردازد. در واقع می‌خواهیم با این اقدام فرهنگ‌سازی در زمینه کارمزد نیز انجام دهیم».

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در این پروژه باز هم شرکت آپ به عنوان اولین بازیگر وارد شده است و اینکه آیا رانت خاصی در اختیار آپ قرار گرفته یا این را ناشی از کم‌کاری سایر رقبا می‌دانید، اظهار کرد: «ما در بحث کارت به کارت هم نشان دادیم که ضریب نفوذ آپ به نفع بانک است و تبعا باعث افزایش درآمد بانک می‌شود و موضوع صرفا همین است. مشخصا بانک ملی یا هر بانک دیگری این مزیت را ترجیح می‌دهد و البته بازیگران دیگری هم در حال مذاکره هستند، یعنی در قرارداد این پروژه هم تصریح شده که هم بانک ملی و هم شرکت آسان‌پرداخت در این حوزه می‌توانند با بازیگران دیگر در این حوزه مشارکت کنند و انحصاری در کار نیست. ضمن اینکه بانک ملی هم در فرایند اجرا به حضور سایر بانک‌ها در این پروژه علاقه‌مند است و مدیران این بانک قائل به تاکید بر گشایش این فضا و فرهنگ‌سازی بیشتر در این عرصه هستند».

2121

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا