سریال خاتون
فناوری

آیکون‌های تنظیمات سریع اندروید 11 به رنگ‌های قرمز، سبز، آبی و زرد گوگل درمی‌آیند

آیکون‌های تنظیمات سریع اندروید 11 به رنگ‌های قرمز، سبز، آبی و زرد گوگل درمی‌آیند

با بررسی‌های عمیق‌تر در کد بیلد بتای پیش‌نمایش توسعه‌دهنده سیستم عامل جدید گوگل اندروید 11 / اندروید R رنگ‌هایی کشف شدند! این رنگ‌ها در یک مجموعه کد از ورژن پیکسل 4 اندروید 11 DP1 (پیش‌نمایش توسعه‌دهنده 1) در ماه جاری (فوریه 2020) یافته شدند.

به نظر می‌رسد که رنگ‌های در دسترس با لوگوی خود گوگل تطابق داشته باشند: زرد، قرمز، سبز، و آبی.

 

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اسلش‌گیر، این ترکیب رنگ توسط مشعل رحمان از وبسایت XDA developers یافته شد. آنها متوجه شده‌اند که کلاس جدید QSColorController در «رابط کاربری سیستم» برای اندروید 11 برای پیکسل 4 دربرگیرنده رنگ‌های کاشی برای تنظیمات سریع اندروید می‌شود.

این تغییر سیستم هنوز علنی نشده است، و تنها برای آن دسته از توسعه‌دهندگانی قابل رویت است که مرحله مضاعفی را در انتخاب اجزای اندروید 11 از چشم‌انداز کاربری آتی طی نموده‌اند.

 

رنگ‌ها در اسکرین‌شات نمایش داده شده در اینجا توسط محققان XDA developers انتخاب شده بودند. آنها به صورت یک به یک (به ازای هر آیکون) قابل تغییر هستند و هنوز یک مجموعه کامل غیر از این تعریف نشده است. این رنگ‌ها تاثیری بر کارائی آیکون‌ها/دکمه‌ها ندارند، و صرفا ماهیتی زیباشناختی دارند. 

 

این تنها یکی از عناصر در طیف وسیع اجزای جدیدی است که در پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 11 که به تازگی منتشر شد ظاهر شده‌اند.

یکی دیگر از ریزه‌کاری‌های لحاظ شده در اندروید 11 مهیاسازی گوشی‌ها برای 5 مرحله مختلف 5G است.

 

همچنین، ورژن 11 از نرم‌افزار اندروید در اسناد رسمی توسعه‌دهندگان گوگل با عنوان اندروید R مورد ارجاع قرار گرفته است.

این تا حدودی عجیب است، زیرا به نظر می‌رسید که اندروید 10 پایان طرح نامگذاری الفبایی بوده است.

اکنون سوال اینست که آیا اندروید 11 بازگشت روند نامگذاری بر اساس خوراکی‌ها برای نسخه‌های جدید اندروید خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید!

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا