سریال خاتون
فناوری

اپراتور اول کشور در راستای مقابله با کرونا چه کرد؟

اپراتور اول کشور در راستای مقابله با کرونا چه کرد؟

 

اهتمام همراه اول به مصادیق مسئولیت اجتماعی


نگاهی به اخبار منتشره طی یک ماهه اخیر نشان می دهد که همراه اول از همان روزهای ابتدایی بروز مشکل مربوط به کرونا در کشورمان در کنار دیگر نهادها قرار گرفته و برای حل مشکل چاره اندیشی کرده است.
البته اگر آشنایی نسبی با عملکرد این اپراتور داشته باشید، حتماً تصدیق می کنید که فعالیت این اپراتور در زمینه مسائل مربوط به مسئولیت اجتماعی مسبوق به سابقه است. به طوریکه این اپراتور در مشکلاتی نظیر سیل، زلزله و بلایای طبیعی دیگر که طی سال های گذشته کشورمان درگیرشان شد، عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشت است.

همراه اول

همچنین این اپراتور در زمینه مسائل فرهنگی هم فعالیت خوبی داشته است که از آن جمله می توان به حمایتش از جشنواره فیلم فجر سال گذشته اشاره کرد. به هر حال، تمامی این موارد نشان دهنده دغدغه این اپراتور در زمینه مسائل مربوط به مسئولیت اجتماعی است. در ادامه به برخی از اقدامات همراه اول در مقابله با کرونا اشاره می کنیم و سپس اهمیت این اقدامات را یادآور می شویم.

 


اقدامات اپراتور برتر کشور در زمینه مقابله با کرونا


شواهد نشان می دهد که همراه اول با شناسایی به موقع مشکل از همان روزهای ابتدایی بروز آن، درصدد کمک رسانی برآمده است. اقدامات همراه اول، طیف گسترده ای را در برمی گیرد که در ادامه آن ها را در دو دسته کلی مالی و غیرمالی دسته بندی و مطرح کنیم. با ما همراه باشید.

 


اقدامات مالی


همانطور که می دانید کرونا یک بیماری مسری است و به سرعت انتقال می یابد. برای مقابله با آن توصیه هایی بهداشتی مطرح شده که رعایت آنها گاهاً هزینه هایی را برای خانوارها به دنبال دارد. از سوی دیگر، رسیدگی به امور بیماران نیز امکاناتی را طلب می کند که هزینه هایی بر دوش دولت قرار داده است. در این راستا، همراه اول تلاش کرده تا حد امکان به لحاظ مالی به کمک جامعه و دولت بیاید. از جمله اقدامات اپراتور مورد بحث در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 


– توزیع تجهیزات موردنیاز در بین مردم


همراه اول با توزیع ماسک، محلول‌های استریل و تجهیزات مورد نیاز دیگر در راستای کمک رسانی به مردم برآمد. این اپراتور تلاش کرد تا کمک هایش را در برخی از استان ها مانند کردستان ارائه دهد.

 


– تخفیف بسته های اینترنتی


یکی از ابتکارات دیگر همراه اول این بود که در بسته های اینترنتی اش تخفیف قائل شد. حتماً شما هم به کرات شنیده اید که در حال حاضر، بر اثر شیوع بیماری کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارها با مشکل مواجه شده اند و لازم است که همه دست به دست هم دهیم تا شرایط را برای یکدیگر تلطیف کنیم. همراه اول در این راستا اقدام مفیدی را در دستور کارش قرار داده و با کاهش قیمت بسته های اینترنتی به حمایت بیشتر از مصرف کنندگان پرداخته است.



– کمک مالی برای ساخت بیمارستان


یکی دیگر از اقدامات خیرخواهانه همراه اول که در دسته اقدامات مالی جای می گیرد، اختصاص٣٠ میلیارد ریال به ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از یک بیمارستان سیار است. همانطور که می دانید در حال حاضر، دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی از مهمترین نیازهای مردم است. بنابراین همراه اول با این اقدامش بیش از پیش در راستای رفاه حال بیماران گام برداشته است.

 


اقدامات غیرمالی


اگرچه اقدامات مالی همراه اول از اهمیت زیادی برخوردارند، اما باید دقت داشت که طیف دیگری از اقدامات این اپراتور که در دسته غیرمالی جای می گیرند نیز به اندازه دسته اول اهمیت دارند. اگرچه این اقدامات همراه اول جنبه مالی ندارند، اما در بهبود شرایط فعلی و شکست کرونا بسیار موثر هستند. از جمله اقدامات همراه اول در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 


حمایت از آموزش از راه دور دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی


همراه اول جزو اولین نهادهایی بود که از طرح دولت مبنی بر آموزش از راه دور دانشگاهها و مراکز آموزشی استقبال کرد. تسهیل دسترسی به سامانه های آموزشی مجازی از جمله اقدامات غیرمالی‌ای است که همراه اول در دستور کار خودش قرار داد. البته ناگفته نماند که همراه اول تعرفه دسترسی به این سامانه ها را تا یک سوم کاهش داد.

 


ایجاد زیرساخت های لازم برای مقابله با کرونا


یکی دیگر از کارهایی که همراه اول انجام داد این بود که زیرساخت‌های فنی را به منظور مقابله با کرونا در دستور کارش قرار داد. در این ارتباط می توان به ایجاد شرایط  به منظور حداکثرسازی دورکاری کارکنان با شرط عدم اختلال در سرویس، استقبال از آنان با مواد ضدعفونی‌کننده دست، تدوین دستورالعمل ویژه کارکنان و اماکن شرکت برای مقابله با شیوع کرونا، آموزش کارکنان مشاغل مرتبط با سلامتی نظیر رستوران، خدمات، آبدارخانه‌ها، حراست، درمانگاه، تامین اقلام بهداشتی و پیشگیرانه، تغییر سیستم تردد از انگشتی به کارتی یا چهره نگاری و… اشاره کرد.


کرونا

 


آگاهی بخشی مردم


یکی دیگر از مهمترین اقدامات همراه اول این است که در زمینه آگاهی بخشی به مردم بیش از پیش گام برداشته است. به طور مثال، همراه اول از پیامک های آموزشی برای بالا بردن سطح آگاهی مردم برای مقابله کرونا استفاده کرده است.

 


اقدامات همراه اول در زمینه مقابله با کرونا چه اهمیتی دارد؟


شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اقدامات همراه اول در زمینه مقابله با کرونا چه اهمیتی دارد و چرا ما به عنوان یک رسانه وظیفه داریم که به این مسائل بپردازیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که الان شرایط خاصی در جامعه داریم و کشور با یک بحران ملی و همه جانبه روبرو است. بنابراین، ضروری است که تمامی نهادها و مراکز دولتی و غیردولتی در راستای مقابله با این مشکل با یکدیگر متحد شوند.


به نظر می رسد، در حال حاضر علاوه بر حمایت مالی ما نیاز به همدلی و حمایت عاطفی داریم تا بتوانیم بر این مشکل فائق آییم. بنابراین، اقدامات همراه اول از جهاتی که در ادامه می آید، اهمیت دارند:

 


ایجاد حس بهتر برای مردم


ورود همراه اول به عنوان اپراتور برتر ارتباطی کشور به عرصه مقابله با کرونا باعث می شود که مردم اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند و این احساس در آنان شکل بگیرد که در سایه همدلی همه نهادها مقابله با این بیماری همه گیر با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

 


تشویق دیگر موسسات برای ورود به این عرصه


موضوع دیگر این است که ورود همراه اول به عرصه مقابله با کرونا موجب می شود که دیگر نهادها نیز بیش از پیش متوجه رسالت خود در این زمینه بشوند و اقداماتی را ترتیب دهند.

 


ارتقای فرهنگ همدلی در کشور


موضوع دیگر اینکه، جوامع و کشورها در واقع مصادیق بزرگتری از خانواده هستند و لازم است که در آن ها مانند عرصه خانواده همدلی بین اعضا وجود داشته باشد. هر چه اعضا با یکدیگر همدل تر باشند، فائق آمدن بر مشکلات آسان تر می شود. ورود همراه اول به عرصه مقابله به کرونا به همه یادآوری می کند که همدلی و همراهی اولین لازمه در کنار هم زیستن است و به داشتن دنیایی بهتر کمک می کند.

 


جمع بندی


شواهد موجود نشان می دهد که همراه اول از تمامی امکانات خود اعم از مالی و غیرمالی استفاده کرده است تا بتواند در کنار مردم قرار بگیرد و در راستای مقابله با بیماری همه گیر کرونا کاری کرده باشد. این موضوع اهمیت زیادی دارد و باید قدردان آن باشیم.


اقدامات همراه اول هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ معنوی اهمیت دارد و پیامدهای مثبتی در جامعه خواهد داشت. بنابراین، اینکه همراه اول توجه کافی به مصادیق مسئولیت اجتماعی دارد را باید به فال نیک بگیریم.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا