سریال خاتون
فناوری

دلفیناریوم باتومی در باتومی گرجستان

دلفیناریوم باتومی در باتومی گرجستان

—————- رپرتاژ آگهی —————–

باتومی یکی از دیدنی ترین شهرهای گرجستان است که با سواحل بسیار مشهور در فصل تابستان مملو از مسافر خواهد بود.  اگرچه وسعت این شهر زیاد نیست اما در سرتاسر آن جاذبه های تفریحی شما را حیرت زده خواهد نمود. باتومی دارای بافتی مدرن است و با سرمایه گذاری های بسیار در صنعت گردشگری و توریسم به اهداف خود در راستای جذب گردشگر و معرفی خود به دنیا موفق بوده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم برترین جاذبه های گردشگری در این شهر را به شما معرفی نماییم و اطلاعاتی هرچند مختصر در اختیارتان قرار دهیم . پس با ما همراه باشید:

۱- باغ گیاه شناسی باتومی  Batumi Botanical Garden

پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر  در آفر تور گرجستان ارزان سفر باتو  ابتدا به سراغ این باغ وسیع و دیدنی بروید و بازدید از باتومی را به این منطقه زیبا آغاز نمایید. مساحت این باغ بیش از صد هکتار است و گونه های گوناگون گیاهان از سراسر دنیا در این منطقه گرد آوری گردیده و نگهداری می شود.  به هنگام بازدید از این مجموعه با دو هزار گونه گیاهان دیدنی روبرو خواهید شد و از این میان تنها صد گونه متعلق به قفقاز است و ما بقی همانند : ساکورا ژاپنی، نخل های جزایر قناری، بامبو، درختان نخل، ماگنولیا و سرو  از سراسر دنیا جمع آوری شده اند.

۲- تله کابین آرگو در باتومی Argo Cable Car

اگر در سفر به این شهر به دنبال تجربه های جدید و هیجان انگیز هستید پیشنهاد می کنیم از مجموعه تله کابین آرگو دیدن نمایید. این تله کابین در بندر باتومی قرار دارد و به یکی از محبوب جاذبه هایی این شهر تبدیل شده است . با سوار شدن بر این تله کابین از فراز آسمان این شهر عبور می کنید و از ارتفاع دویست و پنجاه متری شاهد مناظری زیبا از سواحل و دریا و کوههای سرسبز خواهید بود.

۳- دلفیناریوم باتومی

پارک دلفینها در باتومی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و مفرح در این شهر است که البته بسیار پر طرفدار است. در این مجموعه شاهد اجراهای دلفین های دوست داشتنی خواهید بود و انجام حرکاتی نظیر توپ بازی آنها و حتی نقاشی کشیدنشان بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود . بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر با فرزندان خود راهی این سفر شدید از این مجموعه دیدن نمایید. این مجموعه تقریبا در مرکز شهر و در خیابان روستا ولی قرار گرفته است بنابراین دسترسی به آن بسیار آسان خواهد بود.

۴- دریاچه نوریگلی  Nurigeli lake

دریاچه نوریگلی یکی از دیدنی ترین مناظر طبیعی در این شهر را دارد که با محیطی آرام و زیبا بهترین مکان برای سپری نمودن روزی دل انگیز در دامان طبیعت است. این دریاچه پنج و نیم هکتار وسعت دارد و اطراف آن توسط یک پار زیبا با سیزده هکتار وسعت احاطه شده است . عمق این دریاچه در حدود هشت متر بوده و اکانون به مکانی تفریحی برای قایقرانی و همچنین ماهیگیری تبدیل شده است. وجود محوطه های تفریحی همچون مجموعه قایق رانی، پارک کودکان، باغ وحش ، استراحتگاه، مسیر مخصوص دوچرخه سواری و… به جذابیت آن افزوده است.

۵-میدان اروپا Europe Square

میدان اروپا که اخیرا این نام برای آن برگزیده شده  یکی از زیباترین میادین این شهر است و احتمالا حین گشت و گذار در شهر بارها گذرتان به آن خواهد افتاد . نام این میدان از زمانیکه که این کشور به طور رسمی به اعضای اتحادیه اروپا پیوست به میدان اروپا تغییر نمود . در وسط آن ، تندیسی به نام مدئا به چشم می خورد که از سال ۲۰۰۷ در اینجا قرار داده شد و اکنون نماد روابط تاریخی گرجستان با اروپا به شمار می آید.  تور استانبول را در سایت رزرو کنید.

گفتنی است بسیاری از مراسم های هنری و فرهنگی از جمله برگزاری کنسرت های موسیقی و برخی همایش های فرهنگی سالانه در همین جا برگزار می گردد.

 

۶- موزه هنرهای زیبای آجارا   Adjara Arts Museum

موزه هنرهای آجارا یکی از معروفترین و پر طرفدار ترین مکان های هنری و فرهنگی در این شهر است. و در طول سال پذیرای بازدید کنندگان بسیاری از سراسر دنیاست در این موزه آثار برجسته ای از هنرمندان های روس و اروپایی به نمایش گذارده شده که اغلب آنها متعلق به سده های نوزدهم تا بیستم میلادی است . در مورد سفر به استانبول بیشتر بخوانید.

 

۷- آبشار ماخونتستی  Makhuntseti Waterfall

آبشار ماخونتستی یکی از دیدنی ترین جاذب اهی طبیعی در این شهر است که در نزدیکی بند باتومی قرار دارد. این آبشار پنجاه متر ارتفاع دارد و با نزدیک شدن به آن هیچ صدایی به جزء صدای آبهای خروشان به گوش نمی رسد. طبیعت اطراف این آبشار بسیار سرسبز و زیبا است و مکانی بسیار ایده آل برای فرار از شلوغی شهر است.  این آبشار در چهل کیلومتری بندر باتومی قرار دارد.

 

۸- برج الفبا  Alphabetic Tower

برج الفبا با معماری مدرن و زیبا یکی از شاهکارهای مهندسین این کشور است که یکصد و سی متر ارتفاع دارد و در شمال شرقی بلوار باتومی قرار گرفته است  . این برج تماما از فلز ساخته شده و سی و سه حرف الفبای گرجی در آن گنجانده شده است که در نهایت نمایی از دی ‌ان ‌ای (DNA) سلولی را برای بیننده تداعی می‌ نماید.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا