سریال خاتون
فناوری

مایکروسافت و توقف تمام به‌روزرسانی‌های غیرامنیتی ویندوز

مایکروسافت و توقف تمام به‌روزرسانی‌های غیرامنیتی ویندوز

مایکروسافت اعلام کرده است که از ابتدای ماه مه سال 2020، عرضه تمامی به‌روزرسانی‌های غیرامنیتی مربوط به ویندوز را متوقف خواهد کرد. بر اساس اعلام رسمی این شرکت، هدف از توقف این نوع از به‌روزرسانی‌ها این است که سطح تماس و تداخل کارکنان را به حداقل ممکن برساند.

 

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اوبرگیزمو، در روزهای کنونی، کل جهان مشغول مبارزه با بیماری کووید-19 است و این بیماری تمرکز بسیاری از شرکت‌ها و افراد را به خود معطوف کرده است.

در نتیجه شرکت‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که در حال حاضر بهترین کار برای ادامه فعالیت‌ها و کاهش شیوع ویروس کرونا، دورکاری و کار در منزل است.

 

شرکت مایکروسافت اعلام کرد: «ما وضعیت و موقعیت بهداشت عمومی را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این شرایط می‌تواند روی مشتریان ما تأثیر بگذارد. شرکت ما در واکنش به این وضعیت چالش‌برانگیز، تمرکز خود را روی به‌روزرسانی‌های امنیتی گذاشته است. مایکروسافت از آغاز ماه مه 2020، تمامی به‌روزرسانی غیرامنیتی (به‌روزرسانی‌های C و D) را برای تمامی ورژن‌های تحت پشتیبانی ویندوز متوقف می‌کند.»

 




به نظر می‌رسد که شرکت گوگل هم تصمیمی مشابه با مایکروسافت اتخاذ کرده است.

این شرکت چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد برای مبارزه با ویروس کرونا و به حداقل رساندن تماس کارکنان شرکت، به‌روزرسانی‌های غیرضروری مرورگر کروم را متوقف کند و تمرکز خود را روی عرضه به‌روزرسانی‌های امنیتی و پچ‌ها (وصله‌ها) بگذارد.

تاکنون بارها و بارها شنیده‌ایم که برخی از به‌روزرسانی‌ها در گذشته باعث ایجاد مشکلات بیشتر و اضافه شدن مشکلات جدید به مشکلات قبلی شده است.

 

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که شرکت مایکروسافت دارد تلاش می‌کند یک به‌روزرسانی برای ویندوز پیدا کند.

این آپدیت خصوصیتی دارد که می‌تواند امکان دورکاری را از افراد بگیرد. گفته می‌شود که در حال حاضر این شرکت دارد برای از بین بردن این آسیب‌پذیری‌ها تلاش می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا