سریال خاتون
فناوری

کاربران اینترنت ۲۳ میلیارد دلار اپلیکیشن نصب کردند!

کاربران اینترنت ۲۳ میلیارد دلار اپلیکیشن نصب کردند!


همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و وضع محدودیت های جدی و سختگیرانه در تردد و رفت و آمد در سطح شهر ، بدیهی است که بسیاری از شهروندان به سمت و سوی استفاده بیشتر از اینترنت و سرویس‌های آنلاین سوق داده شده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین اخبار و آمارهای منتشر شده در وب سایت تک کرانچ حاکی از آن است که کاربران موبایل در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از ۲۳.۴ میلیارد دلار را صرف نصب و دانلود اپلیکیشن‌های موبایلی جدید کرده‌اند.

از این میزان ۱۵ میلیارد دلار به اپلیکیشنهای مبتنی بر سیستم عامل آی.او.اس و ۸.۳ میلیارد دلار نیز به اپلیکیشن‌های اندرویدی اختصاص یافته است.

به عبارت دیگر هزینه‌های صرف شده برای خرید و استفاده از اپلیکیشن‌های جدید در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ توسط کاربران رشد ۵ درصدی را تجربه کرده است . این خریدها شامل خود اپلیکیشن یا قابلیت‌های درون پرداختی مانند پولهای مجازی داخل بازی می‌شود.

از جمله اپلیکیشن‌هایی که در دسته بندی‌های پرطرفدار در زمان بحران کرونا قرار گرفته و رکورد بیشترین دانلود را زده اند ، می توان به شبکه های اجتماعی، پیام رسانها، اپلیکیشن‌های پخش آنلاین فیلم و سریال و موسیقی، اپلیکیشن های ورزشی، بازی، سلامتی، آموزشی و همچنین مربوط به تغذیه، رژیم غذایی و آشپزی اشاره کرد.

این آمارها همچنین نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ مدت زمان صرف شده بر روی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی و ios نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده است‌. 

۶۵ درصد از اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم عامل ios کاربرانی که از اپلیکیشن‌های پولی یا درون پرداختی استفاده کرده‌اند، اپلیکیشن‌های بازی و گیمینگ بوده‌اند این در حالی است که این رقم برای اپلیکیشن‌های بازی در سیستم عامل اندروید ۸۵ درصد گزارش شده است.

در میان کشورهای مختلف نیز کاربران ایالات متحده آمریکا و چین بیشترین هزینه را صرف خرید اپلیکیشن‌های ios کردند این در حالیست که بیشترین هزینه برای اپلیکیشن‌های اندرویدی در کشورهای ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است.

با تعطیلی مدارس و دانشگاهها، موزه و سینما و کنسرت و تمامی اماکن عمومی در شهرهای مختلف جهان، بدیهی است که سرگرمی افرادی که مجبورند برای مدت طولانی در منزل بمانند، اینترنت و اپلیکیشن و برنامه های آنلاینی است که می توانند با بهره مندی و استفاده از آن بر روی گوشی هوشمند، رایانه و تلویزیون، اوقات فراغت خود را در مدت زمان اوج بحران گسترش ویروس کرونا سپری کنند. 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا