سریال خاتون
فناوری

با خوردن غذای بیرون کرونا می‌گیریم؟

پرفسور بلومفیلد به شبکه جهانی بی‌بی‌سی می‌گوید: «برای کم کردن خطر آلودگی، بهتر است بسته‌بندی مواد غذایی را باز کرده و آن را دور بریزید. بعد غذا را در ظروف خانگی تمیز و مناسب ریخته و قبل از خوردن دست خود را با دقت بشویید. در شرایط فعلی شاید بهتر باشد غذای داغ و تازه پخته از رستوران سفارش دهید و از غذاهای خام و سرد صرف نظر کنید.»

او در ادامه تاکید می‌کند که خطر انتقال این ویروس از راه غذا ناچیز است و سفارش غذا از رستوران در صورت رعایت روش‌های صحیح آماده‌سازی و پخت غذا هیچ خطری ندارد. برای افراد محتاط یا آسیب‌پذیر، تهیه و پخت دقیق بهتر است. مثلا اگر پیتزا سفارش داده‌اید، برای اطمینان خاطر بیشتر، آن را قبل از خوردن دو دقیقه در مایکروویو بگذارید.

با خوردن غذای بیرون کرونا می‌گیریم؟

به گزارش سی‌ان‌ان، پروفسور ایان ویلیامز، رئیس شاخه کنترل شیوع و پیشگیری مراکز امریکا، در یکی از وبینارهای اخیر خود تاکید کرده است که ویروس کرونا از طریق غذا منتقل نمی‌شود.

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از بنجامین چاپمن، استاد و متخصص سلامت مواد غذایی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، می‌نویسد که بسته‌بندی غذا به احتمال بسیار ناچیزی می‌تواند ناقل ویروس باشد و خطر انتقال ویروس از این طریق بسیار کمتر از راه‌های اصلی انتقال ویروس است.

پس از شیوع ویروس کووید-۱۹، مواد کنسروی و منجمد به صورت بی رویه ای خریداری و مصرف شدند. با توجه به استفاده از مواد نگه دارنده در این محصولات و خطری که این مواد برای سلامتی بدن ایجاد می کنند، خرید آن ها راهکار مناسبی به نظر نمی‌رسد.

بنابراین اگر به هر دلیلی امکان طبخ غذا برای‌مان وجود ندارد سفارش غذا از رستوران‌های مورد اعتماد و برندهای معتبر راهکار طولانی‌مدت مناسب‌تری به نظر می‌رسد. در حال حاضر رستوران‌ها تنها اقدام به عرضه غذای بیرون‌بر می‌کنند. می‌توانیم غذا را به صورت تلفنی یا اینترنتی سفارش دهیم، بعد از تحویل توسط پیک، آن را به ظروف تمیز منتقل و مجددا گرم کنیم، در تمام این مراحل شستن مکرر دست به خصوص پیش از میل غذا فراموش نشود.

با خوردن غذای بیرون کرونا می‌گیریم؟

در رفت‌وآمد، جابه‌جا کردن پول و سایر نیازهای روزمره خود نیز باید سعی کنید که بیش از گذشته هوشمند زندگی کنید و امور خود را با استفاده از خدمات آنلاین به انجام برسانید. این خدمات آنلاین حتی شامل مشاوره‌های پزشکی و روان‌پزشکی و ورزش هم می‌شود. این روزها بسیاری از باشگاه‌های ورزشی اقدام به برگزاری کلاس‌های آنلاین می‌کنند. تا زمان حل بحران شیوع ویروس کورونا راه پرچالشی پیش روی ماست که با انتخاب‌های هوشمند خود می‌توانیم به سلامت از آن گذر کنیم.

۲۱۲۱

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا