سریال خاتون
فناوری

نگرانی‌ها از آینده تاریک استارت‌اپ‌ها در اروپا

نگرانی‌ها از آینده تاریک استارت‌اپ‌ها در اروپا


اورسولا فون دره لاین، رئیس کمیسیون اروپا خواستار ایفای نقش اساسی استارت‌اپ‌های اروپایی برای یافتن راه حلی به منظور مقابله با کرونا شد و نسبت به فروپاشی آنها در صورت بی‌توجهی هشدار داد.

به گزارش ایتنا از مهر، رهبران صنایع مختلف از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا نسبت به اختصاص بودجه برای استارت‌اپ‌ها اقدام کند. هدف از این کار کمک به توسعه فناوری‌های جدید برای مقابله با ویروس مرگبار کرونا اعلام شده است.

یافته‌های مؤسسه تحقیقاتی پیچبوک نشان می‌دهد سرمایه گذاری‌های انجام شده بر روی استارت‌اپ‌های ۱۰ کشور اروپایی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل نصف شده و اگر برای تغییر این وضعیت اقدام جدی انجام نشود، بسیاری از این استارت‌اپ‌ها قادر به ادامه فعالیت و انجام اقدامات خلاقانه و نوآورانه نخواهند بود.

بسیاری از شرکت‌ها و صنایع اروپایی از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا از استارت اپ ها به طور جدی تری حمایت کند تا آنها بتوانند نقش موثرتری برای مقابله با ویروس کرونا ایفا کنند. در نامه مشترکی که در این زمینه برای اورسولا فون دره لاین ارسال شده، تصریح گردیده که تداوم وضعیت فعلی موجب توقف رشد بخش فناوری در اروپا شده و استارت اپ ها را مجبور به بازنگری در مدل‌های کسب کار و کاهش شدید هزینه‌ها و در نهایت توقف فعالیت خواهد کرد.

در ادامه این نامه وضعیت موجود یک فرصت نیز دانسته شده که می‌تواند منجر به افزایش همکاری و هماهنگی میان کشورهای جهان و تقویت خلاقیت و نوآوری شود.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا