سریال خاتون
فناوری

5 نکته‌ای که باید قبل از رزرو تور مسافرتی به آنها توجه کنید

5 نکته‌ای که باید قبل از رزرو تور مسافرتی به آنها توجه کنید

—————- رپرتاژ آگهی —————–

برخی از مسافران برای فراهم کردن مقدمات یک سفر چند روزه، ترجیح می‌دهند با مراجعه به یک سامانه خرید انواع بلیط سفر مانند سایت قاصدک 24، تمامی الزامات آن اعم از بلیط هواپیما، اتوبوس و یا بلیط قطار قاصدک 24، بیمه مسافرتی و حتی رزرو هتل را خود خریداری کرده و با قدرت انتخاب بیشتری کلیه مراحل سفرشان را برنامه ریزی کنند.

در مقابل عده ای دیگر از مسافران نیز وجود دارند که تجربه کافی در خرید اینترنتی خدمات سفر ندارند و یا به علت کمبود وقت و صرفه جویی در هزینه، تمایل دارند تا تمام موارد گفته شده را در قالب یک پکیج خریداری نمایند. این پکیج­ها که ما آنها را به تورهای مسافرتی می‌شناسیم، امروزه در انواع مختلفی به مسافران ارائه می‌شوند. اما آیا هر نوع توری برای هر مسافری، مناسب است؟ برای یافتن پاسخ این سوال، تنها کافی است تا در ادامه مطلب ” 5 نکته­ای که باید قبل از رزرو تور مسافرتی به آنها توجه کنید ” با قاصدک 24 همراه باشید.

اگر مبتدی هستید با تورهای تخصصی سفر نکنید

اگر یک مسافر مبتدی هستید و قرار است برای نخستین بار به مقصد مورد نظر خود سفر کنید، بهتر است هیچ گاه یک تور مسافرتی تخصصی را برای این کار انتخاب نکنید. به طور مثال اگر تور شما بلیط هواپیما گوانجو را در پکیج خود، برای بازدید از نمایشگاه­های تخصصی ارائه می‌دهد یا تور به منظور شرکت در یک فستیوال مد و زیبایی یا حتی آشپزی برگزار می‌گردد، باید بدانید که کلیه فعالیت­ها در این سفر، حول همان محور تخصصی می‌چرخد. بنابراین اگر شما تصمیم دارید تا در سفر خود از اماکن گردشگری بازدید کنید، به رستوران­های محلی بروید و غذاهای مختلف را امتحان کنید و یا حتی اگر قصد خرید سوغات را دارید، نمی‌توانید از برنامه­های تور لذت ببرید. پس قبل از رزرو تور، بهتر است در ابتدا از مجریان آن بپرسید که این تور با چه هدفی برگزار می‌گردد.

 




با تور لیدرها سفر کنید نه یک راهنمای صوتی!

اگر به تاریخچه مقصد خود علاقمند هستید و دوست دارید بدانید که هر بنایی در چه سالی، چگونه و توسط چه کسی بنا شده است، هرگز با تورهایی که از راهنماهای صوتی استفاده می‌کنند، سفر نکنید. استفاده از یک تور لیدر واقعی با اطلاعات تخصصی در سفر، به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمان بازدید از اماکن گردشگری با راهنمای خود در تعامل باشید، سوالاتی که در ذهنتان ایجاد می‌شود را از او بپرسید و به طور کلی بهتر و راحت­تر با بنایی که می‌بینید، ارتباط برقرار نمایید.

در قبال دریافت چه خدماتی، هزینه می‌پردازید؟

قبل از اینکه قرارداد تور خود را امضا و هزینه آن را بپردازید، باید بدانید که در قبال دریافت چه خدماتی این هزینه را پرداخت می‌کنید. به طور مثال ممکن است تور شما یک تور زمینی باشد و هزینه­ای که شما برای خرید آن می‌پردازید تنها هزینه رزرو بلیط قطار و هتل مقصدتان باشد. در این صورت شما پس از خرید این تور مجبور هستید، هزینه ترانسفر، خورد و خوراک، بیمه و حتی برنامه­های جانبی تور را نیز به صورت جداگانه پرداخت نمایید. بنابراین بهتر است قبل از اینکه تور مسافرتی خود را انتخاب کنید، خوب به این موضوع توجه نمایید تا دیگر مجبور نباشید تا در طی سفر بابت هر برنامه اضافه­ای، پول خرج کنید.

اگر همراه خردسال یا سالمند دارید، تور مناسب این افراد را رزرو کنید

اگر تور مسافرتی شما یک تور طبیعت گردی یا کویر گردی است ممکن است شرایط برگزاری این تورها زیاد مناسب همراه خردسال یا سالمند شما نباشد. بنابراین اگر با خانواده سفر می‌کنید، حتماً از مجری تور در خصوص مسیر برگزاری تور، وسیله نقلیه، نوع غذا و … اطلاعات لازم را کسب نمایید تا در طول مسیر به مشکل برنخورید. برای آشنایی بیشتر با انواع تور مسافرتی می‌توانید مقاله­ای با عنوان ” چه مقاصدی برای سفر با تورهای مسافرتی مناسبند؟ ” را نیز در قاصدک 24 بخوانید.

 




آیا از سیاست­های مجری تور در قبال کنسل شدن برنامه سفر خود مطلع هستید؟

گاه ممکن است شما یک تور مسافرتی را خریداری کرده باشید اما نتوانید در تاریخ تعیین شده، با گروه همراه شوید و بخواهید تا رزرو خود را کنسل کنید. گاه نیز ممکن است خود آژانس برگزار کننده، نتواند تور فروخته شده در زمان مقرر اجرایی نماید؛ در چنین حالتی بدیهی است که تور لغو می‌شود. اما آیا هزینه‌­ای که شما بابت رزرو تور پرداخته­اید به شما بازگردانده می‌شود؟

برای اینکه بدانید در صورت لغو شدن تور، چه مقدار از هزینه را می‌توانید با چه شرایطی باز پس بگیرید، باید قراردادی که امضا می‌کنید را به دقت مطالعه نمایید و یا از متصدی مربوطه در این خصوص سوال کنید. چرا که ممکن است برخی دفاتر مسافرتی تبصره­ای را بر این مبنا به قرارداد شما اضافه کرده باشند که تور فروخته شده به هیچ عنوان کنسل نمی‌شود. بدیهی است که در چنین شرایطی اگر شما مجبور به لغو سفر خود شوید، متحمل خسارات بالایی خواهید شد. بنابراین بهتر است نسبت به این موضوع دقت لازم را به کار بگیرید.

در نهایت برای اینکه بتوانید بهترین تور ممکن را برای خود و همراهانتان خریداری کنید، بهتر است از کسانی که قبلاً این تور را از آژانس مسافری مورد نظر شما خریداری کرده­اند، مشورت بگیرید. با این کار، می‌توانید از نقاط قوت و ضعف تور انتخابی خود مطلع شده و در خصوص خریدن یا نخریدن تور تصمیم بگیرید. اگر هم که بعد از تمام بررسی­ها تصمیم گرفتید که خود، تمامی مقدمات سفرتان را مهیا کنید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت قاصدک 24 در کمترین زمان ممکن بلیط اتوبوس، قطار یا هواپیمای مورد نظر خود را رزرو کرده و حتی سفرتان را بیمه نمایید. این مجموعه همچنین به شما امکان می‌دهد تا هتل مورد نظر خود را در سراسر کشور به صورت آنلاین رزرو نمایید و برای دسترسی ساده­تر به تمامی خدمات مسافرتی، از اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 استفاده نمایید.

برگرفته شده از:

بلیط هواپیما قاصدک 24

 

 


منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا