سریال خاتون
فناوری

آیفون 12 پرو احتمالا به نمایشگر 120 هرتز مجهز نخواهد شد

آیفون 12 پرو احتمالا به نمایشگر 120 هرتز مجهز نخواهد شد

اپل به آرامی در حال کمرنگ‌تر کردن مرز تفکیک‌کننده دستگاه‌ها و پلتفرم‌هایش است. به عنوان مثال، آیفون‌های امسال حتی ممکن است شبیه آیپد پروهای مینیاتوری باشند.

البته این بدان معنا نیست که از همان قابلیت‌ها بهره‌مند خواهند بود، بلکه همچنان بحث‌هایی در این‌باره وجود دارد که آیفون 12 چه ویژگی‌هایی را می‌تواند از تبلت‌های اپل به ارث ببرد. در رابطه با دوربین لیدار، هیچ اجماعی در اینباره وجود ندارد که آیا هیچ یک از آیفون‌ها نهایتا به نمایشگر ProMotion مجهز خواهند شد، و جدیدترین خبرهای درز کرده از داخل این شرکت به پاسخ «نه» گرایش بیشتری دارد.  

 

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اپل نخستین بار در آیپد پرو 2017 بود که ProMotion Display را معرفی کرد، که نام بازاریابی آن برای یک تکنولوژی نمایشگر است که قادر به دستیابی به نرخ تازه‌سازی (ریفرش) 120 هرتز است.

این تکنولوژی باعث روانتر شدن اسکرول کردن و نمایش انیمیشن‌ها می‌شد که، به نوبه خود، پاسخگو بودن تبلت را افزایش می‌داد. این تکنولوژی همچنین تاخیر Apple Pencil را به 20 میلی‌ثانیه کاهش داد.

 




استفاده از این تکنولوژی با هزینه‌ای همراه است و احتمالا به این علت است که اپل فعلا قصد استفاده از این قابلیت را ندارد. همچنین مشخص شده است که افزایش ریفرشها و همچنین سوئیچ کردن دینامیک بین 60 هرتز و 120 هرتز باعث تسریع در خالی شدن شارژ باتری می‌شود. چنین چیزی برای تبلت بزرگی مانند آیپد پرو چندان مهم نیست ولی قطعا می‌تواند باتری یک آیفون را خالی کند.

 

به گفته راس یانگ، مدیرعامل شرکت مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، هیچکدام از منابع خبری وی نتوانستند اضافه شدن یک نمایشگر 120 هرتزی برای آیفون 12 پرو، و احتمالا همچنین آیفون 12 پرو مکس، را تایید کنند. این با ادعاهای قبلی مطرح شده از سوی برخی دیگر از منابع عمده درز اطلاعات، که خبر از ورود نمایشگرهای ProMotion داده بودند، ناهمخوانی دارد.

 

البته اطلاعات غیررسمی همیشه ممکن است نادرست باشند و ما تا سپتامبر از واقعیت ماجرا مطلع نخواهیم شد. ولی به هر حال با توجه به اینکه دوام باتری آیفون چندان رضایتبخش نیست شاید در واقع بهتر باشد که این قابلیت به سال آینده محول شود که انتظار می‌رود اپل یک نمایشگر LTPO کم مصرف‌تر برای آیفون‌ها تدارک خواهد دید.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا