سریال خاتون
فناوری

قابلیت‌‌های جدید یوتیوب برای یوتیوبرها

قابلیت‌‌های جدید یوتیوب برای یوتیوبرها

سه قابلیت جدید عرضه شده برای تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بازدید ویدیوهای آینده خود را از هم‌اکنون تضمین کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، قابلیت YouTube Premieres که برای اولین بار در سال 2018 رونمایی شد روشی است که تولیدکنندگان محتوا با استفاده از آن می‌توانند برای ویدیوهای از پیش ضبط شده آینده خود یک صفحه لندینگ ایجاد کنند و هوادارانشان در این صفحه به گفتگو درباره ویدیو آینده بپردازند. کمپانی یوتیوب به‌تازگی سه ویژگی جدید را به سری قابلیت‌های YouTube Premieres افزوده است که ارزش آن را برای کانال‌های مختلف بیشتر می‌کند.
 
اولین قابلیت Live Redirect نام دارد که تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از آن پیش‌نمایشی از ویدیو آینده خود را به‌صورت زنده ارائه دهند و به‌این‌ترتیب در زمان اصلی پخش ویدیو، بازدیدکنندگان به‌صورت خودکار به صفحه اصلی آن هدایت شوند. یوتیوب پیش‌ازاین قابلیت یاد شده را برای برخی از تولیدکنندگان محبوب این شبکه اجتماعی امتحان کرده است و به همین دلیل احتمالا برخی از کاربران تاکنون ویژگی یاد شده را مشاهده کرده باشند.
 
 
 
قابلیت بعدی Trailers نام دارد. این تریلرها درواقع ویدیوهای کوتاهی هستند که تولیدکنندگان می‌توانند آن‌ها را به ویدیوهای اصلی خود که هنوز به‌صورت زنده پخش نشده‌اند متصل کنند. این ویدیوها ازنظر طول بین 15 ثانیه تا 3 دقیقه هستند و هدف اولیه آن‌ها تشویق کاربران به تنظیم یک یادآور برای مشاهده ویدیو اصلی در زمان عرضه است.
 
در آخر یوتیوب به کاربران گزینه‌ای ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توانند یک شمارشگر معکوس شخصی‌سازی‌شده را برای ویدیوهای Premiere تنظیم کنند. این شمارشگرها دارای تم‌های مختلفی هستند که با تم اصلی ویدیو ارائه‌شده ست می‌شوند.
 
این روزها تعداد کانال‌هایی که از Premiere بهره می‌برند زیادتر شده است و بر همین اساس تمرکز یوتیوب برای ارائه قابلیت‌های بیشتر از آن‌ها نیز بیشتر شده است. گزارش‌های به‌دست‌آمده از گوگل حاکی از آن است که شمار اعضای Premiere روزانه از 1 مارس تاکنون 85 درصد افزایش داشته است و دلیل آن نیز مشخص است. ازآنجایی‌که شیوع ویروس کرونا موجب شده است که بسیاری از رخدادها به‌صورت آنلاین پخش شوند، سازمان‌ها هیچ شبکه اجتماعی را پرمخاطب‌تر از یوتیوب نمی‌یابند.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا