سریال خاتون
فناوری

قابلیت جدید گوگل کروم: پیش نمایش محتوای لینک پیش از کلیک

قابلیت جدید گوگل کروم: پیش نمایش محتوای لینک پیش از کلیک

به تازگی مرورگر وب گوگل کروم یک امکان بسیار جذاب و مفید را برای کاربران ارائه کرده است که موجب می‌شود بدون باز کردن صفحات وب بتوانند محتوای آن را ببیند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، یکی از مشکلات اصلی کاربران در زمینه استفاده از لینک‌های موجب در وب‌سایت‌ها این است که نمی‌دانند که این لینک چه چیزی را برای آن‌ها در بر خواهد داشت و و تا زمانی که وارد صفحه جدید نشوند نخواهند توانست تا متوجه محتوایات شوند ولی گوگل راه حلی جدید برای این موضوع ارائه کرده است.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت گوگل، گوگل کروم نسخه اندروید به کاربران خود اجازه خواهد داد تا یک پیش نمایش از سایت‌های پیش روی خود را پیش از کلیک کردن روی لینک آن مشاهده کنند.
 
بر اساس این اطلاعات شما خواهید توانست تا با این قابلیت جدید، یک نسخه بسیار کوچک از صفحه مربوط به سایت مقصد را در گوشی خود مشاهده کنند و بدانند که قرار است تا بر روی چه چیزی کلیک کنند.

 
 
 
در این میان یکی از کاربری‌های این موضوع این است که امکان ورود به سایت‌های فاقد محتوا و دارای مشکلات امنیتی به مراتب کمتر خواهد شد و به همین دلیل نیز این قابلیت برای اربران بسیار مفید خواهد بود.
 
 البته باید به این نکته اشاره کرد که این قابلیت هنوز به صورت کامل ارائه نشده است و هنوز مراحل اندکی از پیاده سازی آن باقی مانده است و پس از اتمام این فرایند، این قابلیت به صروت رسمی برای کاربران عرضه خواهد شد.
 
در این میان سافاری و مایکروسافت اج بر روی سیستم عامل iOS در حال حاضر نیز این قابلیت را در اختیار شما قرار داد‌ه‌اند و باید برای استفاده از آن به جای کلیک کردن  روی یک لینک، انگشت خود را اندکی بر روی آن نگه دارید.
 
رویکر در نظر گرفته شده از گوگل اندکی کندتر به نظر می‌رسد و اخبار منتشر شده خبر از این دارند که این فرایند برای دو سال اخیر در حال توسعه و پیاده‌سازی بوده است.
 
با این حال باید برای درک بهتر نحوه پیاده سازی این ویژگی تا زمان عرضه رسمی این قابلیت توسط گوگل منتظر ماند. همچنین هنوز هیچ اطلاعاتی در زمینه ارائه اینقابلیت برای سایر نسخه‌های مرورگر کروم منتشر نشده است.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا