سریال خاتون
فناوری

جایگزین کوکی‌های وب گوگل معرفی شد

جایگزین کوکی‌های وب گوگل معرفی شد


تبلیغ کنندگان دیجیتالی در تلاش برای وفق یافتن با محدودیت‌های جدید در خصوص نحوه استفاده آنلاین از اطلاعات شخصی کاربران، سیستمی را به عنوان جایگزین کوکی‌های وب گوگل معرفی کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گروهی از مدیران و وکلا یک سیستم شناسایی کننده ناشناس را معرفی کردند که به افراد اجازه می‌دهد تبلیغاتی که در وب مشاهده می‌کنند را کنترل کنند. این فناوری سوان (SWAN) نام دارد و مورد حمایت شرکتهای فناوری نظیر پاب متیک، اوپن ایکس و زتا گلوبال کورپ قرار گرفته است.

اکنون یک مهلت ۶۰ روزه برای نظرخواهی عمومی وجود دارد که طی آن بازاریابان، ناشران و سایرین در صنعت تبلیغات می توانند این سیستم را پیش از راه اندازی شدن آن در تابستان امتحان کنند.

گوگل سال گذشته با اعلام برنامه خود برای پایان دادن به کوکی‌های شخص ثالث که تبلیغات کنندگان از آنها برای ردیابی کاربران و بررسی عملکرد کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی استفاده می‌کنند، صنعت تبلیغات را شوکه کرد. این اقدام از سوی رگولاتورهای ضد انحصارطلبی مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته جیمز روزوِل، یک کارآفرین فناوری که به تاسیس این پروژه در اوایل سال ۲۰۲۰ کمک کرد، حذف کوکی‌های شخص ثالث خلایی را ایجاد می‌کند که فناوری سوان می‌تواند آن را پر کرده و به مشکلات مربوط به استفاده از اطلاعات برای تبلیغات پاسخگویی کند.

خود گوگل سیستمی با نام FLoC را به عنوان جایگزین کوکی‌های شخص ثالث معرفی کرده که کاربران را در گروههایی قرار می‌دهد یا بر مبنای علایق مشترک دسته بندی می‌کند. کاربران می‌توانند خروج از چنین سیستمی را انتخاب کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فناوری سوان عملکرد متفاوتی دارد. هنگامی که افراد برای نخستین بار وب سایتی را بازدید می‌کنند که در شبکه سوان قرار دارد، از آنها درخواست می‌شود با استفاده ناشران از سوان برای نشان دادن تبلیغات موافقت کنند. تبلیغات شخصی سازی شده یک گزینه است اما الزامی نیست. گزینه کاربران در سامانه شبکه سوان ثبت شده و با سایر مشارکت کنندگان در سوان به اشتراک گذاشته می‌شود تا دسترسی افراد به محتوای آنلاین مختل نشود. افراد می‌توانند سلایق خودشان را هر زمان و در هر وب سایتی تغییر دهند و این تغییرات به طور اتوماتیک در همه سایتهای شبکه سوان به‌روزرسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا