سریال خاتون
فناوری

گوگل‌مپ مسیرهای سازگار با محیط زیست پیشنهاد می‌دهد

گوگل‌مپ مسیرهای سازگار با محیط زیست پیشنهاد می‌دهد

نرم‌افزار نقشه گوگل در آینده‌ای نه چندان دور مسیر هایی را به رانندگان پیشنهاد خواهد کرد که بر اساس شرایط خاص جاده‌ای، انتشار گازهای گلخانه‌ای در آنها کمتر خواهد بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  reuters، کمپانی گوگل به تازگی اعلام کرده است که از این پس نرم‌افزار نقشه گوگل رانندگان را به مسیرهایی هدایت خواهد کرد که میزان کربن دی اکسید تولید شده توسط خودروی آنها با در نظر گرفتن فاکتورهایی نظیر شیب جاده یا ترافیک به حداقل برسد.
 
کمپانی گوگل در این رابطه اظهار داشت که این قابلیت احتمالا در چند ماه آینده برای کاربران آمریکایی عرضه خواهد شد و به مرور زمان سایر کشورها نیز به آن اضافه خواهند شد. این اقدام گوگل در راستای انجام تعهداتش برای کمک به فرایند مبارزه با تغییرات آب و هوایی از طریق خدمات این شرکت است.
 
گوگل در این رابطه اظهار داشت که اگر مسیر سازگار با محیط زیست از نظر زمانی با مسیر اصلی اختلاف نداشته باشد، نقشه گوگل به صورت پیشفرض گزینه اول را پیشنهاد می‌دهد. با این حال اگر مسیر‌های جایگزین راننده را سریع‌تر به مقصد برسانند، این کمپانی به کاربران اجازه می‌دهد که بر اساس ترجیحات خود در آن لحظه، مسیر مورد نظرشان را انتخاب کنند.
 
 
 
راسل دیکر به عنوان مدیر محصول گوگل به رویترز اظهار داشت که:« چیزی که ما در نظر داریم برای حدود نیمی از مسیر‌ها است، ما می‌توانید گزینه سازگار با محیط زیست را با مبادله حداقل یا هیچ زمان اضافی پیدا کنیم.» گوگل می‌گوید تخمین‌های مرتبط با انتشار گازهای گلخانه هایی را با تست کردن انواع مختلف خودروها و جاده‌ها انجام خواهد داد و در این راه از آزمایشگاه انرژی تجدید پذیر ملی آمریکا نیز استفاده خواهد کرد. داده‌های درجه بندی جاده‌ها از خودروهای بخش Street View و تصویر برداری‌های هوایی و ماهواره‌ای به دست خواهد آمد.
 
تاثیر احتمالی این قابلیت روی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مشخص نیست. با این حال در مطالعه‌ای با شرکت 20 محقق از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و بانگ بیچ مشخص شد که مشارکت کنندگان بعد از تست نرم افزاری که تخمین‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای را نشان می‌داد، به استفاده از مسیر‌های سازگار با محیط زیست متمایل‌تر شدند.
 
علاوه بر این گوگل اعلام کرد که با شروع ماه ژوئن به رانندگان در رابطه با سفر به مناطقی که در آنها انتشار گازهای گلخانه‌ای به عدد خاصی محدود می‌شود، هشدار خواهد داد. این دسته از مناطق در کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، هلند، اسپانیا و انگلیس دیده می‌شوند.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا