سریال خاتون
فناوری

اجرای تمامی بازی های اندرویدی در کامپیوتر

اجرای تمامی بازی های اندرویدی در کامپیوتر

—————- رپرتاژ آگهی —————–

استفاده از بازی های اندرویدی در سیستم کامپیوتر ممکن است برای برخی کاربران جذابیت بالایی داشته باشد. این جذابیت هم میتواند به خاطر صفحه نمایش بزرگ باشد و هم اینکه در سیستم های کامپیوتری آزادی عمل بیشتری برای کاربر وجود دارد و در نتیجه کاربر می تواند تسلط بیشتری بر بازی داشته باشد. اما این عمل چگونه انجام میگیرد و چگونه می توان یک بازی اندرویدی را در کامپیوتر اجرا کرد؟

اجرای بازی اندروید در سیستم عامل ویندوز:

به منظور اجرای بازی ها و برنامه های اندرویدی در سیستم عامل ویندوز ، نیاز به شبیه ساز اندرویدی دارید. البته شاید برخی از کاربران علاقه مند به استفاده از سیستم عامل اندروید در سیستم کامپیوتری نیز باشند که مقوله ی جدایی است و در این نوشته ما قصد پرداختن به ان را نداریم. نرم افزارهای شبیه ساز یا emulator ابزارهایی هستند که امکان اجرای محیطی شبیه به محیط اندروید و با همان هسته را برای شما فراهم میکنند. استفاده از هسته ی مشابه با اندروید در برنامه نویسی این ابزارها سبب میشود که شما امکان استفاده از اپلیکیشن های مختلف اندرویدی در سیستم عامل ویندوز را داشته باشید .

ابزارهای بسیاری برای این مورد تولید شده است که از شناخته شده ترین انها می توان به : بلواستکس ، نوکس ، جنی موشون ، Memu، ال دی پلیر ، گیم لوپ و … اشاره کرد . هرکدام از این ابزارها ویژگی های خاصی دارند که در این مقاله برخی از انها را معرفی خواهیم کرد.

شبیه ساز اندروید بلواستکس :

بلواستکس از قدیمیترین و شناخته شده ترین شبیه ساز های اندرویدی است که با سرمایه ای بالا طراحی و تولید شده است. این نرم افزار که برای اولین بار در سال 2011 به بازار معرفی شد، اپدیت های بسیاری را شاهد بوده است و در این سالها به مرور کاملتر شده است. برای دانلود تمامی نسخه های این شبیه ساز می توانید به لینک مقابل مراجعه کنید : دانلود بلواستکس

– ویژگی های مثبت :  

بلواستکس همه چیز را باز میکند ! هر بازی یا برنامه ای که سایر شبیه ساز ها در آن مشکل داشتند را ، حتما در بلواستکس هم تست کنید ! طیف بازی های تست شده بر روی این شبیه ساز از مجموع تمامی شبیه سازهای دیگر نیز بیشتر است. شاید دلیل آن تبلیغات گسترده ی شبیه ساز و توجه به زیبایی در کنار کارایی باشد . البته نمیتوان قدمت بالای این شبیه ساز را نیز نادیده گرفت چرا که این شبیه ساز از اولین شبیه ساز های تولیدی برای اندروید نیز می باشد .

قابلیت های کنترلی این شبیه ساز در نسخه های جدید مناسب شده است و امکان تنظیم کنترلرها برای اجرای بازی ها با کیبورد و موس و حتی گیم پد نیز ارتقای کاملی داشته است.

همچنین بلواستکس در نسخه ی 4 به بالای خود امکان ارتقا نسخه ی اندروید به 7 و همچنین تبدیل هسته شبیه ساز به X64 را نیز دارا می باشد که در برخی از بازی های تاثیر بسزایی خواهند داشت.

– ویژگی های منفی :

مهمترین مشکل بلواستکس سنگینی آن است. بلواستکس به طور ذاتی شبیه سازی سنگین است و اگر سیستم مناسبی ندارید بهتر است سراغ ان نروید . این شبیه ساز در تمامی نسخه ی های خود نیاز به رم بالاتر از 4 دارد. شایان ذکر است که اگر علاقه به اجرای بازی های سنگینی داشتید حتما میزان رم برای اجرای صحیح بلواستکس را 8 در نظر بگیرید .

 




شبیه ساز اندروید نوکس:

نوکس دیگر شبیه ساز شناخته شده و بسیار مهم اندرویدی می باشد که اولین نسخه ی آن 4 سال پس از انتشار بلواستکس و در سال 2015 به بازار ارائه شده است. این شبیه ساز دارای ویژگی های بسیاری می باشد که سبب افزایش روز بروز طرفداران آن شده است.

دکمه های کنترلی در این شبیه ساز بسیار جالب و با کارایی آسان طراحی ساخته شده است. امکان تولید دکمه های کاستوم به راحتی فراهم شده است و کاربر به آسانی میتواند به جای موس از کیبورد نیز استفاده کرده و بازی ها را کنترل نماید .

ویژگی های مثبت:

نوکس برخلاف بلواستکس بسیار سبک است . نسخه های مختلف این شبیه ساز بهترین گزینه برای اجرای بازی های آنلاین همچون کلش اف کلنز هک شده می باشند که هر لحظه هنگ کردن و لگ انداختن سیستم می تواند موجب به شکست کاربر در حمله ای شود. بدین ترتیب در چنین بازی هایی توجه به سرعت اجرایی بالای شبیه ساز بسیار مهم می باشد.

نوکس امکان تغییر اندروید سریع در شبیه ساز را دارد.

انتقال فایل بین شبیه ساز و کامپیوتر بسیار سریع انجام میگیرد و بدین ترتیب کاربر نیاز به انجام کارهای پیچیده همچون روش های انتقال فایل در بلواستکس نمی باشد.

ویژگی های منفی:

نوکس با برخی از بازی ها مشکل دارد ! برخی از بازی ها با توجه به هسته ی طراحی شده ی انها امکان اجرا بر روی نوکس را ندارند که تولید کنندگان نوکس قول بهبود شرایط از این نظر را در آینده ی نزدیک داده اند.

حقیقتا پیدا کردن ویژگی منفی برای این شبیه ساز کار دشواریست ! اگر شما نکته ی خاصی به ذهنتان می رسد حتما در بخش کامنتها با ما در میان بگذارید!

شبیه ساز اندروید گیم لوپ :

آخرین شبیه سازی که قصد معرفی آن را داریم شبیه ساز Gameloop می باشد که به صورت تخصصی برای انجام بازی های کامپیوتری ارائه شده است. نسخه های اولیه ی این شبیه ساز ابتدا در سایت چینی شرکت تنسنت منتشر شد و همین موضوع سبب ایجاد شائبه ی تولید این شبیه ساز توسط بخش گیمینگ شرکت تنسنت را ایجاد کرد . تنست در سالهای بعد سرمایه گذاری بسیار گسترده ای در تولید بازی های محبوب بتل رویال از جمله کالاف دیوتی موبایل انجام داد .

برای دانلود نسخه های مختلف شبیه ساز گیم لوپ می توانید به پست مقابل مراجعه کنید : دانلود گیم لوپ

این شبیه ساز همانطور که از اسم آن مشخص است ، مخصوص انجام بازی های مختلف طراحی شده است. شبیه ساز دارای موتور گرافیکی مخصوصی است که به صورت انلاین نصب شده و سبب اجرای صحیح بازی ها می شود.

ویژگی های مثبت :

مهمترین ویژگی این شبیه ساز آماده سازی بازی های مختلف برای شبیه ساز می باشد. در این نسخه ها که داخل خود شبیه ساز نیز موجود است ، تنظیمات مربوط به حرکت بازیکنان و به طور کلی کنترل بازی به صورت دیفالت اماده شده است و کاربر بدون نیز به تغییر در تنظیمات این بخش می تواند اقدام به استفاده از کیبورد و موس یا گیم پد خود کند.

ویژگی های منفی :

گیم لوپ برای ما ایرانی ها مشکلات بسیاری بهمراه دارد ! دلیل اصلی آن ایجاد محدودیت از طرف این شرکت برای ای پی های ایرانی می باشد که گاها برای نصب بازی های مختلف نیازمند استفاده از ابزارهای عبور از تحریم خواهید بود .

مورد بعدی تاخیر در اپدیت برخی بازی های همچون کالاف دیوتی موبایل و فری فایر می باشد که بسیاری از کاربران را شاکی می کند. غالبا اپدیت بازی ها برای این شبیه ساز با یک روز تاخیر ارسال میشود.

نتیجه گیری :

انتخاب شبیه ساز مناسب در وحله ی اول بستگی به قدرت سخت افزاری سیستم شما دارد. پس از بررسی سخت افزار و نیاز های شبیه ساز ها می توانید نسخه ی مناسب با سیستم خود را انتخاب و تست نمایید.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا