سریال خاتون
فناوری

قابلیت‌های جدید فیس‌بوک برای رقابت با کلاب هاوس

قابلیت‌های جدید فیس‌بوک برای رقابت با کلاب هاوس

کمپانی فیس‌بوک در راستای رقابت با کلاب هاوس و پیروی از ترند جدید شبکه‌های اجتماعی از ویژگی‌های صوتی جدید خود رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، فیس‌بوک به منظور رقابت با کلاب هاوس از قابلیت‌های جدید صوتی خود رونمایی کرد. این قابلیت‌ها شامل روم‌های صوتی برای چت‌های زنده، امکان به اشتراک گذاری پیام‌های صوتی کوتاه و ویژگی‌های پادکستی جدید هستند. البته قابلیت‌های یاد شده هنوز راه اندازی نشده اند اما فیس‌بوک اعلام کرد که روم‌های صوتی را در تابستان امسال عرضه خواهد کرد.
 
شاید بتوان از بین قابلیت‌های صوتی جدید فیس‌بوک ، روم‌های صوتی را بیش از همه به کلاب هاوس شبیه دانست. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند به صورت هم زمان از طریق فیس‌بوک یا پیام رسان آن به چت صوتی بپردازند. این کمپانی اظهار داشته است که قابلیت فوق را درون بخش Groups و با چهره‌های سرشناس تست خواهد کرد و آنها می‌توانند ایده‌های خود را با مخاطبان جدیدشان در میان گذاشته و بدون فشار نشستن جلوی دوربین، فرومی را برای بحث و گفتگو ترتیب بدهند.
 
 
 
فیس‌بوک همچنین روی قابلیت دیگری به نام soundbites نیز کار می‌کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که کلیپ‌های صوتی کوتاهی را در بخش خبرخوان پست کنند. به نظر می‌رسد که این ویژگی از به اشتراک گذاری صرف کلیپ‌های صوتی فراتر است و می‌توان افکت‌های صوتی خاص، رونوشت‌ها و سایر قابلیت‌های مورد علاقه سازندگان کلیپ‌ها را به آن افزود.
 
در نهایت این کمپانی سعی دارد تا قابلیت پادکست جدیدی را نیز به کاربران عرضه کند تا آنها بتوانند از طریق نرم‌افزار فیس‌بوک به جستجو، دانلود و پخش پادکست‌ها بپردازند. کاربران می‌توانند در صورت باز بودن نرم‌افزار و حتی اجرا در پس زمینه تلفن همراه به پادکست‌ها گوش بدهند
 
لازم به ذکر است که فیس‌بوک در تلاش است تا امکان درآمد زایی را در تمامی روش‌های صوتی ارائه شده خود آزمایش کند. این کمپانی تصمیم دارد تا امکان پرداخت پول توسط کاربران و نیز توانایی پرداخت هزینه اشتراک برای دسترسی به روم‌ها را به نرم‌افزار خود اضافه کند. همچنین برای اینفلوئنسرهای سازنده soundbite نیز سرمایه‌ای در نظر گرفته شده است.
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا