سریال خاتون
فناوری

تولید، فروش و عرضه خودروهای تسلا به بالاترین حد خود رسید

تولید، فروش و عرضه خودروهای تسلا به بالاترین حد خود رسید

گزارش‌های به دست آمده از تسلا نشان می‌دهد که این کمپانی در سه ماهه اول سال میلادی جاری رکورد تولید و فروش خودروهای برقی خود را شکسته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تسلا پس از فروش موفق خودروهای برقی خود در سال 2020 و نیز قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا در این بازه زمانی اعلام کرد که در سه ماهه اول سال 2021 میلادی رکورد فروش را شکسته است.
 
این کمپانی در مراسم سه ماهه با سرمایه گذاران خود اعلام کرد که به رکورد بیشترین میزان خودروی عرضه شده توسط این کمپانی دست یافته است و البته ثبت این رکورد بدون ساخت خودروهای مدل اس و مدل اکس محقق شده است. ایلان ماسک به عنوان مدیر تسلا در این رابطه اظهار داشته است که:« در طی چند ماه گذشته تقریبا یک چهارم میلیون مدل 3 را به بازار عرضه کردیم. این به نرخ سالانه نیم میلیون در سال تبدیل می‌شود. ما فکر می‌کنیم مدل Y احتمالاً سال آینده پرفروش‌ترین خودرو یا وسیله نقلیه در جهان باشد.»
 
تسلا همچنین مدعی شده است که مدل 3 در مقایسه با شمار فروش بی ام و سری 3 و مرسدس کلاس E در سه ماهه اول سال 2021 پر فروش‌ترین خودروی رده بالای سدان در دنیا به حساب می‌آید. این کمپانی در این باره اظهار داشته است که:« این امر نشان دهنده آن است که یک خودروی برقی می‌تواند در یک گروه رهبری کرده و در زمینه فروش از همتایان بنزینی خود پیشی بگیرد.»
 
 
 
همچنین تسلا توانسته است قیمت خودروهایی که در سه ماهه اول فروخته است را در مقابسه با سال‌های گذشته تا حدی کاهش بدهد. این کمپانی در بسته روابط سرمایه گذار خود اعلام کرده است که:« در سال 2017 که تولید مدل 3 را آغاز کردیک، میانگین هزینه‌های برای‌ها خودرو حدود 84 هزار دلار بود. به دلیل راه اندازی محصولات کارخانه‌های جدید و کاهش مدل اس و مدل اکس، متوسط هزینه‌های ما در سه ماهه اول برای هر دستگاه به زیر 38000 دلار کاهش یافت.»
 
ماسک همچنین در مورد تصادف مرگبار اخیر در هوستون که منجر به کشته شدن دو سرنشین خودروی تسلا شد به صورت کاملا محدودی سخنرانی کرد. او بدون هیچ مدرکی در این رابطه اظهار داشت:« این اقدامات فریبنده رسانه‌ای بود و ادعا درباره روشن بودن سیستم اوتوپایلت کاملاً نادرست است. آن روزنامه نگاران باید از خود شرمنده باشند.»
 
تسلا همچنین با عرضه پنل‌های خورشیدی و سیستم‌های باتری خانگی سعی دارد تا بازار تامین انرژی محلی را نیز به دست بگیرد. این کمپانی در ابتدای هفته جاری اعلام کرد که مشتریان احتمالی در صورت تمایل به خرید این شرکتمی بایست سیستم باتری PowerWall خود را انتخاب کنند. ماسک نیز در این رابطه اظهار داشت که:« مردم به تسلا بیشتر به عنوان یک شرکت هوش مصنوعی و شرکت رباتیک فکر خواهند کرد تا یک شرکت اتومبیل سازی یا تامین انرژی.»
 
منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا