سریال خاتون
فناوری

مراحل طراحی سایت ارزان

مراحل طراحی سایت ارزان

—————- رپرتاژ آگهی —————–

سایت‌های خبری جزو سایت‌های پر بازدید در اینترنت به شمار می‌روند. اهمیت خبر و خبر رسانی موجب شده تا مردم به این دسته از سایتها علاقه زیادی داشته باشند. کاربران دوست دارند خبر‌ها ر ا لحظه به لحظه دریافت کنند و همین امر باعث می‌شود تا طراحی سایت خبری یکی از پرطرفدارترین حوزه‌های طراحی سایت باشد.

بسیاری از افراد علاقه‌مند به حوزه خبر، تمایل به طراحی سایت برای به اشتراک گذاری محتواهای خبری دارند. اما ممکن است در این بین همه افراد نتوانند بودجه‌های چند میلیونی را به این کار اختصاص دهند. به همین منظور، ما در این مقاله، به معرفی راهکارهایی برای طراحی سایت ارزان می‌پردازیم.

مراحل طراحی سایت ارزان

برای طراحی سایت ابتدا باید نکات اولیه را انجام دهید. این نکات از جمله خرید هاست و دامنه، انتخاب پلتفرم مدیریت محتوا و دیزاین ظاهری سایت، نکاتی هستند که در هر حال باید به آن توجه کنید. مگر اینکه بخواهید طراحی سایت را به یک شرکت معتبر برون سپاری کنید.

1.در ابتدا دامنه سایت را ثبت کنید

کاربران برای دسترسی به وب سایت، نیازمند آدرس سایت شما هستند، که این آدرس در فضای اینترنتی دامنه نام دارد.

در انتخاب نام دامنه باید دقت کنید که اسم را کوتاه انتخاب کنید، تایپ آن آسان و در ذهن کاربران ماندگار باشد.

یکی از بهترین پسوندهای دامنه .ir و .com است که .ir هزینه کمتری نسبت به .com دارد.

پس از انتخاب نام دامنه، ابتدا باید بررسی کنید که آدرس خالی باشد و توسط سایت دیگری اشغال نشده باشد. یک سری سایت وجود دارد که شما می‎‌توانید دامنه موردنظرتان را از آنها خریداری کنید. البته پیش از ثبت دامنه به نام شما، بررسی اینکه دامنه اشغال شده یا نه را نیز همین سایت انجام می‌دهد.

همچنین سایت ساز سی فایو علاوه بر این که یک سایت حرفه ای برای شما طراحی می‌کند، دامنه را هم به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

3.روش طراحی سایت را انتخاب کنید

در طراحی سایت روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. شما می‌توانید بسته به نیاز،بودجه و هدف خود، یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

برنامه نویسی

راه‌اندازی سایت می‌تواند با برنامه نویسی انجام شود. زبان‌های برنامه نویسی همانند زبان‌های انسانی هستند. آن‌ها قواعد نوشتاری، واژگان اختصاصی و دستورات خاص خود را دارند. طراحی سایت با برنامه نویسی بسیار سخت و وقت‌گیر است، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که این کار را به متخصصان برنامه نویسی بسپارید که این متخصصان قطعا هزینه بالایی از شما درخواست می‌کنند.

وردپرس

وردپرس یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید با آن سایت ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از وردپرس محتوای سایت تان را برای انتشار مدیریت کنید؛ چرا که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا قوی و پرکاربرد است. 

همچنین فایل دانلودی وردپرس کاملا رایگان است ولی دامنه، هاست، قالب و… هر کدام به صورت مجزا هزینه دارند.

سایت ساز

سایت ساز سرویسی است که در کم‌ترین زمان، سایت را به صورت خودکار طراحی می‌کند.

یکی از بهترین سایت ساز‌هایی که می‌تواند سایت شما را به صورت حرفه ای طراحی کند، سایت ساز سی فایو است.

برای استفاده از این سایت ساز تنها کافی است که در سی فایو ثبت نام کنید، قالب خود را انتخاب کنید تا سایت به صورت خودکار راه‌اندازی شود.

2.فضا (هاست) میزبانی وب سایت را تهیه کنید

پس از تعیین نام دامنه، برای راه‌اندازی سایت نیاز به محیطی بر روی اینترنت دارید تا فایل‌های مربوط به سایت را در آن بارگذاری کنید. در واقع سایت شما از طریق هاست در اینترنت قابل دسترس است.

فضای ذخیره سازی بر روی سرور قرار دارد که به این فضا هاست (Host) می‌گویند.

 

اصول اولیه طراحی سایت خبری ارزان

یکی از مهم‌ترین اصول‌ها در طراحی سایت خبری سرعت لود مطالب می‌باشد.

به عنوان مثال اگر به سایت سی فایو سر زده باشید حتما متوجه سرعت لود بالا در این سایت شده اید. مدت زمان میان کلیک شما و نمایش سایت در حد 1 ثانیه است.

همچنین کاربران سایت‌های خبری، فقط در صورتی که بتوانند در کسری از ثانیه از وقایع روز خبر دار شوند، از سایت استقبال می‌کنند.

 

1.رنگ بندی جذاب داشته باشید

استفاده درست از رنگ‌ها و تعادل میان آن‌ها در میزان نرخ پرش و نرخ تبدیل تفاوت ایجاد می‌کند. رنگ‌ها ابزار قدرتمند و با اهمیتی در طراحی سایت خبری به شمار می‌روند. در نتیجه باید اصول استفاده از رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها را رعایت کنید. به عنوان نمونه استفاده از رنگ‌های متضاد، المان‌های سایت را مشخص تر و واضح تر نشان می‌دهد.

2.به سایز و نوع فونت در طراحی سایت خبری اهمیت دهید

 




در طراحی سایت خبری باید از فونت خوانا و با اندازه مناسب استفاده شود. چرا که کاربران این سایت در تمامی رده‌های سنی هستند، در نتیجه باید متن با فونتی خوانا باشد تا همه کاربران بتوانند خبر را به راحتی بخوانند. در نتیجه انتخاب فونت مناسب در رابط کاربری سایت شما نقش مستقیم دارد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که وقتی فونتی را انتخاب می‌کنید باید با تمامی مرورگر‌ها سازگاری کامل داشته و به صورت درست نمایش داده شود.

بنابراین باید تمامی مطالب در سایت خبری با فونتی مناسب باشد تا وقتی کاربر وارد سایت می‌شود بتواند به راحتی مطالب را بدون نیاز به زوم کردن بخواند.

4.از تصاویر با کیفیت در طراحی سایت خبری استفاده کنید

اولین و مهم‌ترین هدف استفاده از تصاویر در طراحی سایت خبری، داشتن ظاهری مناسب، همچنین خوب به نظر آمدن سایت است.

هیچ کاربری از دیدن سایت خشک و بی روح لذت نمی‌برد. تصاویر باید با کیفیت مناسب و حجم کم انتخاب شده باشند تا موجب کاهش سرعت سایت نشوند.

در مقالات طولانی حتما از چند تصاویر مرتبط استفاده کنید، زیرا تصاویر باعث تنوع و رفع خستگی کاربر می‌شود و درک مطالب راحت‌تر می‌شود.

5.سایت واکنش گرا طراحی کنید

هر روزه به تعداد کاربرانی که از تلفن همراه برای وب گردی استفاده می‌کنند افزوده می‌شود. پس طراحی سایتی موفق است که بر روی تمامی دستگاه‌ها قابل نمایش باشد. حال این دستگاه میخواهد تبلت، تلفن همراه یا تلویزیون باشد فرقی نمی‌کند چون سایت باید واکنش گرا باشد و در هر اندازه و سایزی صفحه را نمایش دهد.

به طور کلی طراحی یک سایت واکنش گرا با رابط کاربری و سئو سایت شما در ارتباط است. در صورتی که سایت واکنش گرا نباشد، کاربر نمی‌تواند به راحتی در سایت جستجو کرده و به هدف خود برسد. پس درنتیجه سایت را ترک کرده و نرخ پرش افزایش می‌یابد و این امر در سئو سایت تاثیر منفی می‌گذارد.

امکانات طراحی سایت خبری

     – امکان به نمایش در آوردن پربیننده‌ترین خبر‌ها

     – امکان دریافت خبر ارسالی از کاربران

     – امکان درج خبر از سایت‌های دیگر

     – امکان تعریف گروه‌های خبری مثل سیاسی، فرهنگی، ورزشی و…

     – امکان نمایش اخبار پر مناظره

     – امکان استفاده از ویدیو

     – امکان نمایش خبر در زمان مشخص شده

اصول مهم در انتخاب بهترین خدمات طراحی سایت

شرکتی که انتخاب می‌کنید، باید بهترین خدمات را در کم‌ترین زمان ممکن و هزینه کم در اختیار شما قرار دهد.

سایت سی فایو می‌تواند با بهترین خدمات و امکانات، سایت شما را به‌صورت رایگان طراحی کند. از سری خدمات این سایت ساز می‌توان به پشتیبانی 24 ساعته، طراحی رایگان، دامنه رایگان و… اشاره کرد.

سی فایو می‌تواند بهترین پیشنهاد برای طراحی سایت ارزان باشد زیرا که این سایت ساز، سایت شمارا به صورت رایگان طراحی می‌کند، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این سایت به مدت 7 روز به صورت رایگان در اختیار شما است و بعد از به پایان رسیدن این زمان، برای نگهداری سایت باید یکی از تعرفه‌های سی فایو را خریداری کنید.

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا