سریال خاتون
فناوری

سرقت یک محموله بزرگ تراشه در هنگ کنگ!

سرقت یک محموله بزرگ تراشه در هنگ کنگ!

طبق گزارش‌های اخیر کمبود جهانی تراشه در آینده نزدیک برطرف نمی‌شود. در حالی که تولید کنندگان محصولات الکترونیکی سعی دارند فعالیت‌های خود با توجه به ذخایر اندک تراشه را ادامه دهند، ابعاد و پیامدهای جدیدی از چالش کمبود تراشه آشکار شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، براساس اخبار منتشر شده در هنگ کنگ، سارقان زنجیره ذخایر تراشه را هدف گرفته‌اند. به گفته رسانه هنگ کنگی «ون وی پو» سارقان محموله‌ای از تراشه را که قرار بود به مقصد خود ارسال شود، هدف گرفتند. در این گزارش اشاره شده سرقت در سوم ژوئن ۲۰۲۱ و در ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت هنگ کنگ اتفاق افتاده است. قرار بود یک شرکت لجستیکی محموله‌ای شامل ۱۴ جعبه تراشه الکترونیکی گرانقیمت به ارزش ۶۴۴ هزار دلار را به انبار تولید کننده برساند.

در راه انتقال محموله تراشه‌ها به طبقه هشتم یک ساختمان صنعتی، سه مرد به کمک راننده کامیون حمله کردند و آن را ربودند. هرچند این رویداد به سرعت به پلیس اطلاع داده شد، اما سارقان ردیابی نشدند.

در اوایل ماه جاری گزارشی از یک شرکت تحلیل بازار نشان داد صنعت نیمه رسانا از افزایش تقاضا سود برده و در نتیجه شرکت‌های تولید کننده این کالا، قیمت محصولاتشان را افزایش داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا