سریال خاتون
فناوری

اختلال در فناوری تشخیص چهره و آسیب به دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در آمریکا

اختلال در فناوری تشخیص چهره و آسیب به دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در آمریکا

پایگاه خبری مادربورد گزارش کرده که شکایت‌هایی درباره سیستم تشخیص چهره ID.me دستکم در ۲۱ ایالت آمریکا برای بررسی هویت افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری وجود دارد. هنگامی که سیستم تطبیق چهره نمی تواند هویت آنها را تایید کند، بعضی از افراد هفته ها یا ماه‌ها بدون بیمه بیکاری مانده‌اند و گاهی شانسی برای دریافت کمک از طریق سیستم چت ویدیویی برای حل این مشکلات نداشته‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بلیک هال، مدیر ID.me به جای فناوری، کاربران را مقصر این مشکلات خوانده و اظهار کرده است که الگوریتم تطبیق چهره ۹۹.۹ درصد دقت عمل دارد و هیچ ارتباطی بین رنگ پوست و شناسایی اشتباه وجود ندارد. وی گفته است مردم سلفی‌ها را به درستی به اشتراک نمی‌گذارند یا به دستورالعمل‌ها عمل نمی کنند.

پایگاه خبری مادربورد خاطرنشان کرده که بعضی از افراد سه تلاش ناموفق برای دریافت تایید سیستم تشخیص چهره داشته اند. اما شرکت مسئول مدعی است هزینه های کلاهبرداری بیمه بیکاری ملی در چند ماه گذشته به سرعت افزایش پیدا کرده و از ۱۰۰ میلیارد دلار به ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است بدون این که مشخص کند این زیان چگونه محاسبه شده است.

بر اساس گزارش انگجت، هر چه که درباره فناوری ID.me روی داده است، با این حال وقایع مربوط یکی از دلایلی را برجسته می کند که چرا دولت‌های ایالتی و فدرال امیدوارند تشخیص چهره را محدود کنند. حتی اگر مسئله حریم خصوصی و امنیت هم مطرح نباشد، به نظر نمی رسد به حد کافی قابل اتکا باشد تا از مشکلات قابل توجه اجتناب کند. نرخ موفقیت ۹۹.۹ درصد این سیستم همچنان باعث شده است بسیاری از مردم بدون بیمه بیکاری بمانند. شاید لازم باشد چنین سیستمهایی قابل اطمینان تر باشند تا این دردسرها را در آینده حذف کنند.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا