سریال خاتون
فناوری

معرفی روتر هواوی AX3 ؛ بهترین انتخاب برای مصارف خانگی و اداری

از یک روتر چه می‌خواهید؟

پاسخ به این سوال مستقیماً به نیازهای شما بستگی دارد. قصد استفاده از روتر در چه مکانی را دارید؟ یک محیط کوچک خانگی، دفتر اداری، شرکتی با چندین اتاق و در حد یک طبقه ساختمان یا بیشتر؟

در عین حال عمده نیاز خود را نیز باید در نظر بگیرید؛ اینکه می‌خواهید روتر را برای امور ارتباط ساده استفاده کنید یا اینکه امور انتقال داده و حتی بازی کردن از جمله موارد خواسته شما هستند؟ محصولی مانند روتر هواوی AX3 Dual Core دستگاهی خواهد بود که در هر حالت می‌تواند نیازهای شما را به بهترین نحو پاسخ دهد.

معرفی روتر هواوی AX3 ؛ بهترین انتخاب برای مصارف خانگی و اداری

طراحی جذاب و مینیمال

مانند اکثر محصولات هواوی، رعایت اصل سادگی و جذابیت توأمان در طراحی، از ویژگی‌های برجسته این روتر است. در واقع روتر AX3 به نحوی طراحی شده که بتوان از آن در هر محیطی استفاده کرد.

ظاهر ساده دستگاه و ضخامت کم آن با آنتن‌هایی که به نحوی هنرمندانه با ادبیات طراحی دیگر بخش‌های روتر سازگارند، وجه دیگر دستگاه است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد حتی از این روتر بتوانیم در یک محیط خانگی و بدون دردسر برای مخفی کردن دستگاه، آن را با دیگر ابزارها و دکوراسیون منزل و محیط کار، هماهنگ کنیم.

مجهز به وای فای 6؛ سرعت چشمگیر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روتر هواوی، پشتیبانی آن از ارتباط بی‌سیم وای فای نوع ax یا همان Wi-Fi 6 است. این فناوری نسبت به نسل قبلی خود بهبودهای به مراتب گسترده‌ای داشته که همگی با استفاده از روتر هواوی AX3 در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

HUAWEI WiFi AX3 این توانایی را دارد که سرعتی تا سه برابر بیشتر از مدل‌های مشابه با وای فای 5 را در اختیار کاربر قرار دهند. این سرعت در شرایط مطلوب، توانایی رسیدن به رقم باورنکردنی 1.2 گیگابیت بر ثانیه را دارد که در صورت برقراری یک ارتباط تک جریانه (Single Stream) و با تکیه بر دسترسی به پهنای باند 160 مگاهرتزی دستگاه و استفاده از مدولاسیون پیشرفته دیجیتال QAM-1024، حاصل می‌گردد.

ویژگی بسیار مهم AX3 این است که این روتر از ارزان‌ترین و در عین حال کارآمدترین دستگاه‌ها برای رسیدن به ارتباط وای فای 6 خواهد بود. البته باید به این نکته توجه داشت که رسیدن به بالاترین سرعت در این ارتباط مستلزم استفاده از دیگر دستگاه‌ها با پشتیبانی از این فناوری است.

معرفی روتر هواوی AX3 ؛ بهترین انتخاب برای مصارف خانگی و اداری

گیمینگ حرفه‌ای و استریم بدون تأخیر و افت سرعت

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از کاربران را برای خرید روترهای با پهنای باند بالا ترغیب می‌کند استفاده از آنها برای اموری مانند استریمینگ محتوا یا گیمینگ است. این دو کاربرد به صورت ویژه نیازمند سریع‌ترین ارتباط و کمترین تأخیر در ارسال و دریافت داده هستند. هواوی با استفاده از تراشه دو هسته‌ای ویژه خود که تحت برند Gigahome تولید شده این شرایط را ایجاد نموده که بتوان به حداکثر سرعت تا 3.0 گیگابیت بر ثانیه رسید.

این پهنای باند جذاب می‌تواند حاصل ارتباط با سرعت 574 مگابیت بر ثانیه روی باند 2.4 گیگاهرتز و 2402 مگابیت بر ثانیه روی باند 5 گیگاهرتز باشد که نتیجه آن استریم و گیمینگ بدون هیچ‌گونه عقب‌ماندن از محتوا (لگ) خواهد بود.

خط ارتباطی با ظرفیت 4 برابر بیشتر

یکی از ویژگی‌های خاص این روتر هواوی، استفاده از مدولاسیون ارتباطی OFDMA است که می‌تواند تا 4 برابر در یک فرکانس ثابت، ظرفیت خط را افزایش دهد. این بدان معناست که با استفاده از روتر AX3 می‌توان در یک لحظه و یک خط، تعداد 128 دستگاه را به یکدیگر متصل کرد.

معرفی روتر هواوی AX3 ؛ بهترین انتخاب برای مصارف خانگی و اداری

محدودیت کمتر در اتصال تعداد دستگاه‌ها با سرعت بالا

زمانی که در یک شبکه بی‌سیم دستگاهی جدید به بستر ارتباطی افزوده می‌شود ممکن است به دلیل برخی ملاحظات ارتباطی، سرعت ارتباط دیگر دستگاه‌ها کاهش یابد. در این زمینه راهکار هواوی استفاده از فناوری OFDMA است که به چندین کاربر اجازه می‌دهد همزمان و با نهایت ظرفیت از شبکه استفاده کنند.

در این حالت می‌توان تا 128 دستگاه را به شبکه متصل کرد و تراشه Gigahome Dual Core 1.2 GHz تضمین می‌کند که در هر حالتی سرعت اتصال دستگاه‌ها در بیشترین مقدار ممکن باشد.

تأخیر بسیار پایین‌تر

طبق اعلام هواوی، روتر AX3 می‌تواند تأخیری تا دو سوم کمتر از دستگاه‌های دیگر داشته باشد. در این حالت وقتی بخواهید اتصال بین دستگاه‌های مختلف را جابه‌جا کنید یا تغییر دهید، تأخیری به مراتب کمتر را تجربه خواهید کرد.

دوستدار محیط زیست با مصرف انرژی کمتر

استفاده از تراشه پیشرفته‌تر، فناوری سطح بالاتر وای فای 6 و مجموعه بهینه‌سازی‌های انجام شده، روتر هواوی ای ایکس 3 را قادر می‌سازد تا با صرف توانی 30 درصد کمتر از دستگاه‌های دیگر، به انجام کار بپردازد. در این زمینه هواوی از الگوریتم‌های هوشمندانه برای حالت آماده به کار (استندبای) استفاده کرده که به صورت خودکار میزان مصرف تراشه و روتر را طی 24 ساعت روز رصد کرده و به شما کمک می‌کند تا در این روزهای بحرانی مصرف برق، هزینه‌های قبض مصرفی خود را با آزادی عمل بیشتری مدیریت کنید.

بدون مشکل در عبور از دیوارها

یکی از ویژگی‌های دیگر وای فای 6 قابلیت نفوذ بالای آن در موانعی مانند دیوارهاست. این ویژگی اثر مثبت خود را زمانی نشان می‌دهد که روتر شما در اتاق دیگری بوده و فاصله بین دستگاه شما و روتر بیش از یک دیوار باشد.

در این حالت روتر می‌تواند با افزایش توان ارسال سیگنال تا 6 دسی‌بل، در پهنای باند بسیار باریک 2 مگاهرتزی که به مدد فناوری Dynamic Narrow Band حاصل شده، به بالاترین سطح نفوذ خود برسد. البته طبیعی است که در صورت هماهنگی تراشه مودم‌های ارتباطی دو طرف این ارتباط، قابلیت نفوذ افزایش پیدا خواهد کرد.

معرفی روتر هواوی AX3 ؛ بهترین انتخاب برای مصارف خانگی و اداری

هماهنگی باورنکردنی با دستگاه‌های هواوی

اگر شما از علاقه‌مندان به برند هواوی هستید و یک گوشی، تبلت یا حتی لپ‌تاپ و تلویزیون هواوی داشته باشید، بهترین روتر برای استفاده در منزلتان بدون شک روتر AX3 خواهد بود. این روتر با هماهنگی خاصی که با دیگر دستگاه‌های هواوی ایجاد خواهد کرد می‌تواند سرعت به مراتب بیشتری را نسبت به محصولات دیگر شرکت‌ها در اختیار کاربران قرار دهد.

نکته دیگر این است که اگر از یک گوشی هوشمند، تبلت یا دیگر دستگاه‌های با ارتباط وای فای 6 ساخت شرکت هواوی استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که به هیچ روتر دیگری فکر نکنید؛ علت این امر سازگاری بالای مودم‌های دو دستگاه (تراشه‌های وای فای یکسان و پهنای باند وسیع 160 مگاهرتزی در هر دو سمت) خواهد بود که اجازه رسیدن به بالاترین سرعت این بستر (تا 2 برابر سریع‌تر از دیگر رقبا) را در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی روتر هواوی AX3 ؛ بهترین انتخاب برای مصارف خانگی و اداری

HUAWEI Share؛ با یک چشم به هم زدن به دیگر دستگاه‌ها متصل شوید

بستر ارتباطی هواوی Share را باید از بهترین قابلیت‌های دستگاه‌های هواوی دانست. این بستر به کاربران اجازه می‌دهد در سریع‌ترین حالت ممکن اتصال بین دو یا چند دستگاه را فراهم کرده و بین آنها اطلاعات جابه‌جا کرده یا به استفاده از قابلیت‌های دیگر بپردازند.

در روترهای هواوی تنها کافیست گوشی یا تبلت خود را به روتر AX3 نزدیک کرده و با ایجاد تنظیمات ظاهر شده روی دستگاه، بتوانید علاوه بر اشتراک‌گذاری داده‌های دستگاه خود با طرف مقابل، تنظیم از طریق نرم‌افزار کاربردی HUAWEI AI Life را نیز ترتیب دهید.

انعطاف در پیکربندی شبکه

برای مکان‌هایی که نیاز به ارتباط‌ دستگاه‌ها با فواصل زیاد از یکدیگر است، گاهی باید از چندین روتر در شبکه استفاده کرد. روتر AX3 این قابلیت را دارد که در شبکه‌های با پیکربندی مختلف، به راحتی هماهنگی مورد نیاز کاربر را ایجاد کند.

این روتر قابلیت جفت شدن با دستگاه‌های قدیمی‌تر را نیز دارد که این کار با استفاده از دکمه H روی روتر و استفاده از فناوری WPS به راحتی میسر می‌شود.

معرفی روتر هواوی AX3 ؛ بهترین انتخاب برای مصارف خانگی و اداری

در نهایت باید گفت اگر به دنبال یک روتر حرفه‌ای اما مقرون‌به‌صرفه هستید، بهتر است حتماً نگاهی به روتر هواوی AX3 داشته باشید. این روتر با امکاناتی نظیر وای فای 6، تأخیر اندک، پهنای باند و سرعت بالا، مصرف بهینه انرژی و طراحی زیبا می‌تواند بهترین روتر برای خانه یا دفتر کار شما باشد.

این روتر هم‌اکنون در بازار کشورمان نیز موجود بوده و تحت گارانتی و خدمات پس از فروش رسمی در دسترس کاربران ایرانی است.

2121

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا