سریال خاتون
فناوری

چگونه اینترنت همراه با نرخ آزاد را غیرفعال کنیم؟

چگونه اینترنت همراه با نرخ آزاد را غیرفعال کنیم؟


یکی از مشکلات کاربران تلفن‌های همراه که بار مالی زیادی به آنها تحمیل می‌کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، در حالی که کابران می‌توانند با استفاده از کدهای دستوری، اینترنت آزاد را غیرفعال کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه با توجه به تعرفه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای سیم‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، ۰.۴ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۰.۶ ریال است. این یعنی در سیم‌کارت دایمی، هزینه هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۴۲ هزار تومان و در سیم‌کارت اعتباری هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۶۳ هزار تومان محاسبه می‌شود.

مشترکان اپراتورهای مختلف اگر از اینترنت آزاد دیتای خود استفاده کرده باشند، درمی‌یابند که این استفاده اصلا مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل اپراتورها در کنار تعرفه‌های عادی اینترنت، اجازه‌ ارائه‌ طرح‌های تشویقی هم دارند که قیمت آن کمتر از کف تعرفه عادی اپراتور تعریف شده است.

باوجود بالا بودن تعرفه اینترنت آزاد، در بسته‌های اینترنتی هزینه هر گیگابایت حدود ۳۰۰۰ تومان است، در این صورت اگر مشترکی بسته اینترنتی خریداری نکند و به صورت آزاد از اینترنت همراه خود استفاده کند، در هزینه‌های سیم‌کارتش اختلاف قیمت بسیاری به وجود می‌آید. به همین دلیل در حال حاضر بیشتر استفاده از مصرف داده همراه به سمت بسته‌های تشویقی و تخفیفی اپراتورها هدایت می‌شود.

در حال حاضر بیشتر افراد از دیتای موبایل و خصوصا بسته‌های ارائه‌شده توسط اپراتورها استفاده می‌کنند. با وجوداین، با تمام شدن بسته‌های اینترنتی، تعرفه آزاد اپراتورها فعال می‌شود که در مقایسه با بسته‌های تعریف‌شده در اپراتورها برای کاربران مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل، آگاهی از زمان اتمام بسته اینترنتی اهمیت زیادی دارد.

به دلیل شکایت‌های متوالی کاربران از اپراتورهای تلفن همراه، رگولاتوری امکانی را فراهم کرده است تا مشترکاناپراتورها بتوانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال کنند. نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد پس از اتمام بسته اینترنت، برای مشترکان همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و برای مشترکان ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* است.

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا