سریال خاتون
فناوری

راهنمای خرید پرینتر ، کوتاه و مختصر!

راهنمای خرید پرینتر ، کوتاه و مختصر!

—————- رپرتاژ آگهی —————–

دستگاه پرینتر را قطعا همگی می‌شناسید؛ دستگاهی که به عنوان یک ابزار حیاتی در بسیاری از اماکن به ویژه کافینت‌ها یافت شده و وظیفه اصلی آن چاپ متون، نمودار و تصاویر روی کاغذ است. متاسفانه، با رشد نجومی قیمت کتاب، بسیاری از افراد به ویژه دانشجویان از خرید این گنجینه نفیس عاجز هستند و به جای تهیه نسخه اصلی کتاب‌ها یا به دنبال نمونه‌های دست دوم آن بوده و یا در صدد پرینت گرفتن از صفحات مهم و مورد نیاز خود می‌باشند.  

همین مسئله موجب گشته تا نرخ استفاده از پرینترها و چاپگرها به مراتب بیشتر از قبل شود. اغلب کافینت‌ها و مراکز چاپ با داشتن پرینتر توانسته‌اند در این آشفته بازار اقتصادی بخش بزرگی از نیازهای دانشجویان را برطرف کنند و درآمد خوبی نیز از این راه کسب نمایند. احتمالا، شما نیز از درآمد خوب این صنعت مطلع شده‌اید که به خواندن این مطلب رو آورده‌اید. اما، آیا به این نکته فکر کرده‌اید که چه فاکتورهایی را برای خرید پرینتر مد نظر قرار دهید؟

با ما همراه باشید تا شما را با مهمترین نکات پیش از خرید پرینتر آشنا کنیم.

 

نکاتی مهم پیش از خرید پرینتر




اگر قصد راه‌اندازی کافینت یا چاپخانه دارید، اولین گام در تحقق این امر خرید یک پرینتر باکیفیت است. برای داشتن پرینتری باکیفیت، نیازی به پر بودن جیبتان از پول نیست. بلکه با کمترین قیمت نیز می‌توان بهترین مارک پرینتر را خریداری نمود. اما چگونه؟

 

هدف خود را از تهیه پرینتر مشخص کنید




پرینترها هر کدام امکانات متفاوتی را داشته و خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند. برای مثال، اگر کار شما در ایام کرونا به شکل دورکاری است قطعا نیاز به پرینترهای وایرلس hp دارید. این پرینترها قادر به ارسال فایل از راه دور به مشتریان هستند. از مهمترین امکانات پرینترهای وایرلس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    – پشتیبانی از چاپ دو رو

    – پشتیبانی از وایرلس و تلفن همراه

حال باید سایز مورد نظر خود را مشخص کنید. پرینترها به طور کلی قادر به چاپ متون در دو سایز A3 و A4 هستند. سایز A4 مناسب برای شرکت‌های کوچک و خانه بوده و سایز A3 مناسب مصارف اداری و کارگاه‌های بزرگ می‌باشند.

 

بودجه خود را تعیین کنید




یکی دیگر از مهمترین فاکتورها پیش از خرید توجه به قیمت پرینتر است. طبیعتا، هر چه بودجه شما بیشتر باشد دست شما برای خرید محصولات اورجینال و باکیفیت‌تر باز خواهد بود. اما، اگر بودجه شما کم است باید به صورت هوشمندانه اقدام به خرید این محصول کنید؛ به طوری که پیش از هر چیز نوع مصرف خود را مشخص کنید و بعد از آن کارایی هر یک از پرینترها را بسته به نوع مصرف خود مورد بررسی و کنکاش قرار دهید.

یافتن پرینترهایی که در عین ارزان بودن امکانات زیادی داشته باشند کمی کار سختی است. اما، به لطف شرکت چند ملیتی هیولِت پاکارد (Hewlett-Packard) یا به اختصار اچ‌پی (HP) پرینترهایی در حال تولید است که در کنار قیمت ارزان خود امکانات فوق‌العاده‌ای را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد. این شرکت بر اساس نوع و کارایی، 5 نوع مختلف پرینتر تولید می‌کند تا هر کس با توجه به توان مالی خود قادر به خرید یکی از آن‌ها باشد.

 

معرفی انواع پرینترهای hp




     – پرینترهای جوهرافشان  (inkjet)

     – پرینترهای چند کاره  (Multifunction)

     – پرینترهای قابل حمل (Portable Printer) 

     – پرینترهای لیزری رنگی  (Laser color printer)

     – پرینترهای لیزری سیاه و سفید  (monochrome printer)

در این این بین پرینترهای مذکور، پرینترهای جوهرافشان hp محبوبیت زیادی نزد کاربران ایرانی داشته و در بسیاری از شرکت‌ها می‌توان مدل‌هایی از آن را یافت. پرینترهای جوهرافشان خود به سه مدل زیر تقسیم می‌شوند:

     – پرینترهای جوهری مخصوص عکسPhotosmart

     – لنگر پرینترهای جوهری خانگی Deskjet

     – پرینترهای جوهری اداری  Officejet

قیمت چاپگر hp جوهرافشان به مراتب از سایر چاپگرها مناسب‌تر بوده و با توجه به امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.

 

مشخصات فنی چاپگرهای جوهرافشان hp




پرینترهای جوهرافشان همانطور که گفتیم به سه دسته اداری، خانگی و مخصوص عکس تقسیم می‌شوند. در مدل‌های قدیمی این پرینترها امکان جداسازی رنگ‌ها از هم وجود نداشت؛ به طوری که کارتریج‌های سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بودند و در صورت اتمام یکی از رنگ‌ها باید هر سه رنگ تعویض می‌شدند. امری که از نظر اقتصادی هرگز برای دارندگان آن به صرفه نبود.

 

اما در نسل جدید چاپگرهای جوهرافشان، این سه رنگ از هم تفکیک شده و از چهار رنگ اصلی برای تشکیل رنگ سیاه استفاده شده است.

سرعت چاپ متن در این پرینترها به طور میانگین حدود 6.2 صفحه در دقیقه است. این در حالی است که سرعت چاپ تصاویر نصف این مقدار و 3.2 است که برای یک پرینتری با این قیمت زمان قابل قبولی به حساب می‌آید. اما، به جز مدل‌های جوهرافشان نو پرینترهای دیگری تحت عنوان پرینتر استوک وجود دارند که به صورت دست دوم در بازار عرضه می‌شوند.  

 




مصرف کنندگان در بسیاری از کشورها به دلیل گران بودن تجهیزات نو رو به استفاده از تجهیزات کهنه می‌آورند. بازار پرینترها نیز از این قاعده مستثنی نیست و خیلی از تجهیزات دست دوم پس از رفع ایراد یا به قول معروف بازسازی مجددا به چرخه بازار وارد می‌شوند.

مثلا، برخی برندهای معروف دستگاه‌های کارکرده را از دارندگان خریداری کرده و پس از بازدید و رفع ایرادات آن‌ها را برای فروش به بازار کشورهای جهان سوم نظیر ایران ارسال می‌کنند. البته، این دستگاه‌ها علی‌رغم این که کهنه هستند دارای مزایایی می‌باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به نمونه‌های نو

کیفیت مشابه با دستگاه‌های نو

امکانات مشابه با دستگاه‌های نو

گارانتی: جالب است بدانید که برخی از نمایندگی‌های فروش، پرینترهای استوک را تحت پوشش ضمانت قرار می‌دهند.

توصیه می‌شود پیش از خرید پرینتر حتما با چند فرد با تجربه مشورت کنید تا شما را با بهترین مدل های چاپگر اشنا کنند. کارشناسان آوندپرینتر می توانند مشاوره کاملی در این زمینه به شما دهند.

سوالات متداول

 

آیا پرینترها قابلیت اتصال به شبکه وای فای را دارند؟




بله، اغلب پرینترها قابلیت اتصال به اینترنت و ارسال فایل به سیستم‌های دیگر را دارند.

 

بهترین مدل پرینتر چیست؟




برندهای زیادی در بازار وجود دارند که با توجه به سابقه آن‌ها می‌توان پرینترهای hp را بهترین گزینه انتخاب برای خرید دانست.

 

قیمت پرینتر چند است؟




قیمت پرینتر با توجه به نوسانات شدید ارزی رقم ثابتی نیست. مهمترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت پرینتر عبارتند از کیفیت چاپ، برند، تعداد رنگ‌ها، سایز، امکانات سخت افزاری، قابلیت حمل، قابلیت اتصال به اینترنت و …

 

آیا پرینتر استوک کیفیت لازم را دارد؟




بله، پرینترهای استوک نمونه‌های کارکرده دستگاه‌های نو هستند و از تمام امکانات یک پرینتر باکیفیت برخوردار می باشند.

 

برای دریافت بهترین مشاوره خرید پرینتر ، با کارشناسان آوندپرینتر تماس بگیرید: 02188820036

 

منبع: خبرگزاری ایتنا

دکمه بازگشت به بالا