سریال خاتون
فناوری

تقدیر از ایرانسل برای اجرای سریع پروژۀ شهر هوشمند آمل

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، عصر سه‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰، در نشستی با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از مدیران ایرانسل و نیز دکتر علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژۀ آمل، مهندس سید حمید هاشمی شهردار، مهندس خسرو ابراهیم‌زاده رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر آمل، در محل شهرداری این شهر، روند پیشرفت احداث شبکۀ فیبرنوری ایرانسل در آمل، بررسی و از اجرای سریع و موفقیت‌آمیز این پروژه، تقدیر و تشکر شد.

عملیات اجرایی شبکۀ فیبرنوری ایرانسل و راه‌اندازی پروژۀ شهر هوشمند آمل، ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، همزمان با دهۀ فجر انقلاب اسلامی، طی مراسمی آغاز شده بود. بر اساس زمان‌بندی اولیه، این پروژه، باید طی یک سال به بهره‌برداری می‌رسید که هم اکنون و پس از گذشت کمتر از پنج ماه، آمادۀ بهره‌برداری است.

با اجرای این پروژه، در مجموع ۳۱ کیلومتر فیبرنوری، توسط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل، در این شهر احداث شده است تا زیرساخت ایجاد ارتباط سریع و پایدار و ارائۀ خدمات شهر هوشمند به مردم آمل، فراهم شود.

در این نشست، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به روند مثبت تحول دیجیتال در کشور، بر اهتمام این اپراتور به اجرای سریع پروژه‌های زیرساختی تأکید کرد و توسعۀ دسترسی به شبکۀ ارتباطی را از مهمترین پیش‌نیازها برای رشد اقتصاد دیجیتال برشمرد.

همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژۀ آمل، در این دیدار از دکتر عباسی‌آرند برای اجرای پروژۀ فیبرنوری آمل در کمتر از پنج ماه، قدردانی کرد.

شهردار آمل نیز با اشاره به ارائۀ نسل پنجم شبکۀ تلفن همراه در ایران برای نخستین بار توسط ایرانسل، ابراز امیدواری کرد که آمل نخستین شهر در منطقۀ شمال کشور باشد که از خدمات 5G بهره‌مند شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز در این نشست، بر ضرورت توسعۀ زیرساخت‌های ارتباطی در آمل، تأکید و از ایرانسل برای اجرای پروژۀ فیبرنوری در این شهر، تشکر کرد.

هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین است. به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعۀ جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزۀ دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان کرده است.

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا،‌ همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی، کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد. در این زمینه، شهرهای هوشمند توانسته‌اند تا ۲۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.

مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری نیز از دیگر دغدغه‌های پیش آمده بر اثر افزایش جمعیت شهرهاست که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند، مورد توجه قرار گرفته است. استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات، پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی و… همگی از کارکردهای این سامانه محسوب می‌شوند.

در همین راستا، ایرانسل، نخستین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، تاکنون توانسته است پروژه‌های متعدد مرتبط با فیبرنوری و توسعۀ خدمات شهر هوشمند را علاوه بر آمل، در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اهواز، انزلی، اراک، ارومیه، کرج، سنندج، قزوین، خرم‌آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، دزفول و اندیمشک نیز طراحی و یا اجرا کند.

۲۱۲۱

منبع خبر: خبر آنلاین

دکمه بازگشت به بالا